ناکامی مجدد اروپایی‌ها برای افزایش تورم

کدخبر: ۲۹۶۹۶۸
اقتصادنیوز: متوسط نرخ تورم در منطقه یورو با وجود تشدید اقدامات بانک مرکزی اروپا، بار دیگر کاهش یافت.
ناکامی مجدد اروپایی‌ها برای افزایش تورم

به گزارش اقتصادنیز از ایسنا، مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد که متوسط نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به ژوئیه در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به ۱.۱ درصد رسیده است که ۰.۲ درصد کمتر از متوسط تورم این منطقه در مدت مشابه ماه قبل است.

در بین بخش‌های مختلف، نوشیدنی با تورم دو درصدی بیشترین محرک تورم بوده است وپس از آن خدمات با تورم ۱.۲ درصدی و انرژی با تورم ۱.۷ درصدی قرار دارند. از سوی دیگر کمترین تورم نیز مربوط به گروه کالاهای غیر صنعتی با تورم ۰.۴ درصدی بوده است.

نرخ تورم پیش نگر در منطقه یورو تا پایان ماه ژوئیه نیز به کمترین سطح خود طی ۱۷ ماه اخیر رسیده است. تداوم روند کاهشی نرخ تورم در منطقه یورو باعث تقویت انتظار فعالان بازار نسبت به کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا شده است. به احتمال زیاد بانک مرکزی اروپا در نشست ماه سپتامبر خود نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

هسته تورمی که تغییرات قیمتی گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای قیمتی آن ها در نظر نمی‌گیرد با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۱.۱ درصد رسیده است.

بانک مرکزی اروپا رسیدن به تورم دو درصدی را هدفگذاری کرده است اما با گذشت هفت ماه از آغاز سال جاری میلادی هنوز نتوانسته است به این هدف دست یابد.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید