دلار در برابر ارزهای مهم جهانی عقب نشینی کرد

کدخبر: ۲۹۹۴۸۲
اقتصاد نیوز: دلار نتوانست به صعود خود در برابر ارزهای مهم جهانی ادامه دهد.
دلار در برابر ارزهای مهم جهانی عقب نشینی کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛  دلار در معاملات روز چهارشنبه در محدوده دفاعی قرار گرفت و پس از صعود درخشان روز گذشته نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد و حتی در برابر برخی از ارزها عقب نشست تا جایی که شاخص دلار از بالاترین سطح خود در سال ۲۰۱۹ نیز عقب‌نشینی کرد.

با توجه به در پیش بودن سخنرانی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا بسیاری از معامله گران ترجیح دادند تا خرید دلار را متوقف کنند و بدین ترتیب با پررنگ‌تر شدن جریان عرضه، شاخص دلار که نرخ  برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با کاهش ۰.۲ درصدی به ۹۸.۲۱ واحد رسید.  

شاخص دلار دیروز به ۹۸.۴۵ واحد رسید که بالاترین سطح ثبت شده آن در طول سال جاری بود. با این حال هنوز وضعیت اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا که یکی از نشانه های آینده‌نگر اقتصاد ان کشور تلقی می‌شود به حد کافی برای به پرواز درآوردن دلار روشن نیست.

تاکویا کاندا، مدیر کل موسسه " گیتمی" معتقد است آرزوی ترامپ برای کاهش شدید نرخ بهره دست کم در کوتاه مدت فدرال رزرو را به کاهش بیشتر ترغیب خواهد کرد. وی دیروز خواستار کاهش یک درصدی نرخ بهره شده بود.

امروز هر دلار با ۰.۴ درصد کاهش به ازای ۱۰۶.۳۳ ین مبادله شد و یورو نیز با وجود سقوط دولت ائتلافی ایتالیا با ۰.۲ درصد افزایش به ازای ۱.۱۰۹۴ دلار مبادله شد. کاندا در همین رابطه گفت: استعفای کونته (نخست وزیر ایتالیا) اثر نیرومندی بر چشم انداز بلندمدت یورو ندارد چرا که تنها شاهد یک نزاع درونی سیاسی هستیم.  

از سوی دیگر پوند بدون تغییر نسبت به روز قبل و به ازای ۱.۲۱۶۲ دلار معامله شد. دلار در برابر همتای استرالیایی‌اش صعودی بود تا جایی که هر دلار استرالیا با ۰.۲ درصد کاهش به ازای ۰.۶۷۷۵ دلار آمریکا مبادله شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید