چه کالایی در ماه گذشته 171 درصد گران شد!

کدخبر: ۳۱۸۵۶۹
اقتصادنیوز: تغییر قیمت محصولات خوارکی‌ در آذر امسال نشان می‌دهد که قیمت گوجه فرنگی نسبت به ماه قبلش تا ۱۷۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، براساس آن چه مرکز آمار در رابطه با متوسط قیمت اقلام خوارکی مناطق شهری در آذر ماه اعلام کرده است، گوجه فرنگی با ۱۷۱ درصد بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در آذر ماه به طور متوسط ۵۲۰۰ تومان بوده که نسبت به متوسط آبان حدود ۱۳۰۰ تومان افزایش دارد. حداقل و حداکثر قیمت این کالا ۸۳۰۰ و ۱۴۱۰۰ تومان اعلام شده است. همچنین پیاز ۲۴.۶ درصد و خیار با ۱۴ درصد بعد از  بیشترین افزایش  قیمت را نسبت به آبان ماه داشته‌اند.

اما در آذرماه پرتقال داخلی ۶.۸ درصد، گوشت گاو یا گوساله ۳.۷ درصد و رب گوجه فرنگی ۳.۴ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت دارد.

در بین خوارکی‌ها برنج با ۴۶.۲ درصد، گوجه فرنگی ۱۰۶.۸ ، گوشت گوسفندی ۴۳.۷ ،خیار با ۵۴.۵ و پیاز با ۵۲.۲ درصد بالاترین افزایش قیمت را نسبت به آذر ماه سال گذشته در بین اقلام خوارکی دارند.

این در حالی است که تخم مرغ در این فاصله ۹ درصد، سیب ۱۳.۵ درصد و گوجه فرنگی ۴.۹ درصد ارزان شده است.

 مرکز آمار اخیرا نرخ تورم در آذرماه رانیز اعلام کرده بود  که نشان داد با وجود کاهش ۱.۱ درصدی تورم سالانه و ثبت آن در ۴۰ درصد، تورم نقطه به نقطه با رشد همراه و به ۲۷.۸ درصد رسیده است.

متوسط تغییر قیمت اقلام خوراکی در آذرماه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید