اظهارنظر همتی در خصوص تغییر نرخ سود بانکی

کدخبر: ۳۲۲۲۱۸
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه فعلاً این بانک تمرکزی برای تغییر نرخ سود بانکی ندارد، گفت: نرخ سود هدف را شورای پول و اعتبار تعیین می کند.
اظهارنظر همتی در خصوص تغییر نرخ سود بانکی
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی در گفت وگوی ویژه خبری به بیان اهداف و برنامه های بانک مرکزی در طرح عملیات بازار باز پرداخت و درباره تغییر نرخ سود بانکی در راستای اجرای این سیاست، گفت: فعلاً تمرکز بانک مرکزی روی تغییر نرخ سود بانکی نیست.

وی با تاکید براینکه نرخ سود هدف را شورای پول و اعتبار تعیین می کند، افزود: فردا اولین مرحله حراج اوراق عرضه در عملیات بازار باز انجام می شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره اینکه چرا بانکها سخت تسهیلات پرداخت می کنند؟ تصریح کرد: از ابتدای سال تا الان 626 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بانک ها پرداخت شده است؛ اینطور نیست که تمام این وام ها را دانه درشت ها گرفته باشند. 24 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

همتی در پاسخ به اینکه چرا مردم تسهیلات بانک ها را دریافت نکرده اند؟ گفت: مخلص مردم هم هستیم و ما هم میدانیم مردم تحت فشار هستند؛ بانک ها هم مشکل و تخلف دارند ولی 90 درصد تامین مالی اقتصاد که الان جلوی امریکا و تحریم ایستاده است، را بانک ها انجام داده اند. بنابراین بانک ها کار می کنند و در مواقع تخلف با آنها برخورد می کنیم.

وی درباره بازار ارز و قابل پیش بینی بودن بازار با نرخ های فعلی گفت: یک سال و نیم قبل، در اوج التهابات ارزی، همین جا اعلام کردم از فردا تحریم های امریکا شروع می شود و ماهم سیاست های جدید ارزی مان را شروع کردیم؛ شوک امریکا را مهار و این توطئه را متوقف کردیم.

همتی اعلام کرد: برای ما ثبات نرخ ارز از نرخ ارز مهمتر است؛ هیچ وقت ثبات نرخ ارز را فدای نرخ ارز نمی کنیم؛ تمام برنامه من در بانک مرکزی این است که اقتصاد پیش بینی پذیر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید