نقش کلیدی بازار سرمایه در تحقق "جهش تولید"

کدخبر: ۳۳۰۷۷۹
اقتصادنیوز: یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که بازار سرمایه در تحقق شعار "جهش تولید" که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال ۱۳۹۹ انتخاب شد، از طریق جذب سرمایه و سوق دادن پس‌اندازهای مردم به سمت تولید، نقش کلیدی دارد.
نقش کلیدی بازار سرمایه در تحقق "جهش تولید"
به گزارش اقتصادنیوز مصطفی صفاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تولید در هر اقتصادی از سه عنصر تکنولوژی، سرمایه و نیروی کار تشکیل شده است، اظهار کرد: بنابراین سرمایه و نیروی کار به تنهایی سرآغاز تولید نیستند، برای تقق شعار جهش تولید که امسال توسط مقام معظم رهبری انتخاب شده است، باید بهرهوری نیروی کار و همچنین هم سرمایه و جذب سرمایه را بالا برد. از سوی دیگر باید دانش بنیان شویم و از دانش و تکنولوژی‌های روز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بازار سرمایه می‌تواند به تحقق هر سه مورد مذکور کمک کند؛ نخست آنکه می‌تواند پس اندازهای کوچک را به سرمایه‌گذاری مولد که همان شرکت‌ها هستند سوق دهد. این کار از طریق پذیرش شرکت‌ها در بورس محقق می‌شود. از طرفی می‌تواند با ارزش‌گذاری منصفانه‌ای که روی تکنولوژی می‌گذارد، تکنولوژی را تقویت کند. در این راستا باید حتما در سال جدید بخشی از دانش بنیانها را وارد بورس کنیم.

وی ادامه داد: درمورد بهره‌وری نیروی کار نیز، از آنجایی که شاخص بهره‌وری نیروی کار به طور دقیق توسط سرمایه‌گذاران بررسی می‌شود، می‌تواند به شرکت‌ها علامت دهد که بهره وری کار در هر شرکت چگونه است و باعث اصلاح ساختار شود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، یکی از وظایف اصلی  بازار بورس جذب سرمایهها و پساندازهای مردم و سوق دادن به تولید است و در این راستا در بخش انتقال پول و جذب پس انداز و سرمایه نقش کلیدی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید