معاون وزیر راه و شهرسازی:

نظام اجاره‌داری حرفه‌ای در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود

کدخبر: ۳۳۰۸۷۸
اقتصادنیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی نظام اجاره‌داری در آینده نزدیک خبر داد.
نظام اجاره‌داری حرفه‌ای در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمود محمودزاده» درباره ساماندهی بازار اجاره‌بها و سیاستگذاری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص، گفت: بازار اجاره همواره توسط بخش خصوصی ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌تر نهاد اجاره‌داری در کشور وجود نداشت،  افزود: موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای به جد از سوی معاونت مسکن و ساختمان در حال پیگیری است.

محمودزاده راه اندازی نظام اجاره داری حرفه ای را راهکاری قابل اطمینان برای نظم دادن به بازار اجاره عنوان کرد و افزود: از دیگر موضوعاتی که توسط وزارتخانه در خصوص بازار اجاره در دست پیگیری قرار دارد، تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان است که نیمه بهمن ۹۸ رونمایی شد.

وی ادامه داد: اطلاعات سامانه املاک و اسکان از سوی سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای دیگر در حال جمع‌آوری است تا به سازمان امور مالیاتی تحویل داده شود.

معاون وزیر راه یادآور شد: هدف ما در وزارت راه و شهرسازی از تلاش برای راه اندازی این سامانه و تکمیل اطلاعات آن توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، شناسایی خانه‌های خالی و هدایت آنها به بازار اجاره است.

به گفته محمودزاده، هدایت خانه‌های خالی به سمت بازار اجاره سبب می‌شود که شاهد تاثیر مثبت در بازار اجاره باشیم و با توجه به وضعیتی که اکنون برای مستاجران وجود دارد،  قابل درک است که بخش عمده‌ای از آنها به دلیل بحران کرونا، از عهده مخارج و هزینه کرایه واحدهای مسکونی برنمی‌آیند و امید است بتوانیم کمکی انجام دهیم تا شاهد روند کاهشی اجاره بها به جای افزایش آن باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید