اعلام تصمیمات مهم بانکی سال ۹۹ ایران توسط رئیس کل بانک مرکزی

کدخبر: ۳۳۰۹۶۱
اقتصادنیوز: رئیس کل بانک مرکزی از مشخص شدن ساز و کار پشتیبانی از طرح بزرگ تامین ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز«عبدالناصر همتی» دریادداشتی به مهم‌ترین تصمیمات بانکی سال 99 پرداخت.  او در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: ۱۲ فروردین در بانک مرکزی چند تصمیم مهم برای سال ۹۹ گرفته شد:

 

۱. در زمینه سیاست های اعتباری سه اقدام صورت می گیرد:

۱-۱ در مقابله با آثار اقتصادی کرونا، بانکهای عامل مشخص شد و ساز و کار پشتیبانی از طرح بزرگ تامین اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با هدف حمایت از تداوم اشتغال نیروی کار واحدهای اقتصادی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

۲-۱ در زمینه کمک به ایجاد جهش تولید، مقرر شد واحد نظارت بر زنجیره تامین در جهت تعمیق و توسعه زنجیره تامین مالی تولید کالاهاو خدمات در بانک مرکزی ایجاد شود.

۳-۱ سرانجام، تعهد بانکهای عامل مجری طرح گام نیز افزایش پیدا کرد.

۲. در زمینه سیاست پولی و توسعه عملیات بازار باز: شیوه نامه قرارداد خرید مجدد (Repo) و قرارداد خرید معکوس (Repo-Reverse) که برای اولین بار در ایران اجرا می شود تصویب شد.

۳. در بخش سیاست ارزی: برنامه ریزی لازم جهت تامین به موقع ارز کالاهای اساسی از روشها و کانالهایی که در دسترس بانک مرکزی و بخش خصوصی است، انجام و بر ضرورت تداوم روند مدیریت علمی و بدون هیجان بازار تاکید شد.

امیدوارم این اقدامات، چنان که قبلا گفته ام ادامه ثبات و پایداری را در اقتصاد فراهم کرده و مسیر رشد اقتصادی را هموار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید