رئیس مجلس چین:

بعد از کرونا شاهد توسعه بیش از بیش همکاری چین و ایران خواهیم بود

کدخبر: ۳۳۱۵۴۸
اقتصادنیوز: رییس مجلس چین درپیامی ضمن آرزوی سلامتی برای رییس مجلس شورای اسلامی ایران گفت: معتقدم بعد از پایان شیوع کووید ۱۹، شاهد توسعه بیش از پیش همکاری‌های دوستانه چین و ایران در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس، «لی جان شو»، رییس مجلس چین در پیامی به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: متاسفانه  باخبر شدم که جنابعالی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدید، بدین وسیله همدردی صمیمانه خود را ابراز می‌نمایم و سلامتی و بهبودی  جنابعالی را آرزومندم.

رییس مجلس چین با بیان اینکه چین و ایران شریک جامع راهبردی هستند و همواره در ایام دشواری به یکدیگر کمک می‌کنند، گفت: بعد از شیوع کووید ۱۹ دو کشور به حمایت متقابل از یکدیگر پرداخته و باهم با شیوع این ویروس مبارزه می‌کنند.
 وی یادآورشد:  مایل هستیم همکاری با ایران در مقابل با کووید ۱۹ را بیش از پیش تقویت کنیم تا پیروزی مشترک و  قطعی بر کنترل شیوع این بیماری  محقق گردد.
رییس مجلس چین یادآور شد: اگرچه شیوع کووید ۱۹ مشکلات موقتی را برای دو کشور ایجاد کرده است،  اما همیاری دو طرف در مبارزه با این بیماری، مشارکت دوستانه فیمابین را عمیق‌تر کرد. معتقدم بعد از پایان شیوع کووید ۱۹، شاهد توسعه بیش از پیش همکاری‌های دوستانه چین و ایران در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.
 علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به بیماری کویید ۱۹ مبتلا شده است. اسد الله عباسی روز گذشته در گفت و گو با ایرنا وضعیت لاریجانی رییس مجلس را رضایت‌بخش و رو به بهبود دانست و گفت: به زودی بعد از دوره قرنطینه و تحت مراقبت، شاهد حضور ایشان در مجلس و مدیریت شان خواهیم بود.
وی یادآورشد: الان هم با ایشان ارتباط داریم و با هماهنگی ایشان برنامه‌های سه شنبه و چهارشنبه هماهنگ شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید