آغاز معاملات چهار شرکت تازه در بورس + جزئیات

کدخبر: ۳۳۳۰۸۱
اقتصاد نیوز: زمان آغاز معاملات چهار شرکت تامین سرمایه بانک ملت، سرمایه گذاری کشاورزی کوثر، پتروشیمی تندگویان و سرمایه گذاری صباتامین اعلام شد.
آغاز معاملات چهار شرکت تازه در بورس + جزئیات

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دنیای بورس، مدیریت عملیات بازار بورس تهران اعلام کرد: نمادهای معاملاتی "تملت و زکوثر" از امروز چهارشنبه 27 فروردین تا اطلاع ثانوی در زمان جلسه معاملاتی (08:30 تا 12:30) معامله نخواهند شد. زمان انجام معامله در این دو نماد از ساعت 12:35 تا 13:30 و بدون مرحله پیش گشایش انجام خواهد شد.

همچنین مدیر عملیات بازار فرابورس اعلام کرد: معاملات در نمادهای "شگویا و صبا" چهار‌شنبه 27 فروردین صرفا از ساعت 12:35 تا 13:30 بصورت حراج پیوسته انجام خواهد شد. جلسه معاملاتی امروز در نمادهای فوق بدون برگزاری پیش گشایش خواهد بود.

براساس این گزارش، روح الله دهقان مدیرعامل مدیریت فناوری بورس تهران ، درباره علت این تصمیم بورس و فرابورس دیروز به بورس پرس گفته بود: به دلیل محدودیت در تخصیص سهام عرضه اولیه و افزایش تعداد متقاضیان شرکت های جدید ، هنگام فروش سهام این گروه که با افزایش 1400 درصدی در یک هفته از 20 هزار فروش به 300 هزار فروش رسیده ، سامانه معاملات بار بسیار زیادی را متحمل می شود و زمینه اختلال یکی از دو سامانه جدای بورس یا فرابورس را فراهم می کند .

برای حل اختلال ناشی از فشار فروش شرکت های جدید هم به مدیران بورس و فرابورس پیشنهاد داده شده معاملات سهام این گروه بعد از اتمام زمان معاملات و بین 12:30 تا 13:30 دقیقه باشد تا از بار زیاد ناشی از فشار فروش سنگین بر سامانه جلوگیری شود. این اقدام دربرخی موارد رخ داده اما درخواست شده به صورت یک رویه مشخص باشد .

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید