در دوره کرونا چند درصد مردم ایران با کاهش درآمد مواجه شدند؟

کدخبر: ۳۳۳۷۵۷
اقتصادنیوز: نظرسنجی‌های جدید ایسپا نشان می‌دهد شیوع ویروس کرونا موجب کاهش درآمد ۵۰.۷ درصد افراد شده است.

به گزارش اقتصادنیوز ، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) طی یک نظرسنجی از مردم پرسیده است:  «کدام یک از شرایط اقتصادی پس از شیوع ویروس کرونا، برای شما پیش آمده است؟» فرد پاسخگو در این نظرسنجی امکان اشاره به چند گزینه را داشته است.

مطابق با پاسخ افراد، شیوع ویروس کرونا موجب کاهش درآمد ۵۰.۷ درصد افراد شده است. ۴۱.۷ درصد کسب و کارشان تعطیل شده است و ۱۳.۵ درصد شغل‌شان را از دست داده‌اند. ۲۶.۳ درصد افراد نمونه گفته‌اند وضعیت اقتصادی‌شان تغییری نکرده است. همچنین ۰.۶ درصد به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت اقتصادی‌شان بهبود یافته است. ۱.۶ درصد پاسخگویان نیز به سایر گزینه‌ها اشاره کرده‌اند.

نظرسنجی به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای ۱۸ سال) در سطح ملی و حجم نمونه ۱۵۶۳ در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ به صورت خویش فرمایی توسط ایسپا اجرا شده است.

ایسپا در یک نظرسنجی دیگر از مردم پرسیده است: «آیا شما حدود دو ماهی که از شیوع کرونا می‌گذرد، به کسی کمک مالی و مادی کرده‌اید؟»

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد، ۳۴.۷ درصد افراد گفته‌اند در این دو ماهی که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، کمک مالی در قالب پول یا کالا به دیگران داشته‌اند. ۹.۵ درصد قصد دارند در آینده کمک کنند و ۵.۸ درصد گفته‌اند کمک نکرده و نخواهند کرد. از سویی دیگر درصد قابل توجهی از افراد نمونه (۴۸.۶ درصد) گفته‌اند توان مالی برای کمک ندارند. ۱.۳ درصد به این سوال پاسخ ندادند.

بنا بر اعلام مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، این نظرسنجی نیز به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای ۱۸ سال) در سطح ملی و حجم نمونه ۱۵۶۳ در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ به صورت خویش فرمایی توسط ایسپا اجرا شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید