هشدارهای پلیس به متقاضیان خرید محصولات ایران‌خودرو و سایپا

کدخبر: ۳۴۱۰۷۷
اقتصادنیوز :‌پیش ثبت نام و فرآیند انتخاب خودرو برای شرکت در قرعه‌کشی خرید برخی محصولات ایران‌خودرو و سایپا به پایان رسیده و آنطور که دو شرکت خودروساز اعلام کرده‌اند، فرآیند قرعه‌کشی برای انتخاب متقاضیان امروز برگزار خواهد شد. فرآیندی که ممکن است سبب سوءاستفاده برخی سودجویان شده و در همین راستا نیز رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا هشدارهایی را به متقاضیان خرید خودرو ارائه داده است.
هشدارهای پلیس به متقاضیان خرید محصولات ایران‌خودرو و سایپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، امروز مراسم قرعه کشی برای تخصیص خودروهایی که در قالب طرح فروش فوق العاده دو شرکت ایران خودرو و سایپا برگزار می‌شود و اسامی منتخبین این طرح پس از پایان قرعه کشی و تأیید نهادهای نظارتی به صورت عمومی منتشر می‌شود و پس از انتشار اسامی نیز برندگان تا ۴۸ساعت فرصت دارند نسبت به واریز وجه خودروهای انتخابی خود اقدام کنند.

در این میان، تعداد بالای متقاضیان، تفاوت قیمت اعلام شده از سوی کارخانه با قیمت بازار و محدود بودن ظرفیت خودروهای دو شرکت خودروساز، جزو عواملی است که می‌تواند فرصتی را برای فعالیت سودجویانه مجرمان فراهم کند. موضوعی که سرهنگ علی‌ رجبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آن هشدار داد و گفت: متقاضیان خرید خودرو باید هوشیار باشند که هرگونه اعلام برنده شدن آنان و نتایح قرعه کشی فقط و فقط از طریق سایت‌های رسمی دو شرکت خودروساز و رسانه‌های معتبر منتشر خواهد شد، بنابراین اگر با پیامک‌های مشکوک یا پیامک از منابع ناشناس مواجه شدند حتما از صحت آن باخبر شده و آن را راستی آزمایی کنند. چرا که ممکن است برخی افراد سودجو با طراحی سایت جعلی یا ارسال پیامک و حتی تماس با افراد بخواهند از آنان کلاهبرداری کنند. 

وی ادامه داد:‌ در این شیوه ممکن است افرادی با شهروندان تماس گرفته و مدعی شوند که از طرف نمایندگی یا شرکت خودروساز تماس گرفته و در صورت واریز وجه یا بخشی از آن، خودرو به آنان تعلق خواهد گرفت و می‌توانند ثبت‌نام کنند. در این راستا لازم است شهروندان هوشیار بوده و فریب چنین وعده‌هایی را نخورند.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا گفت:‌توصیه ما به شهروندان این است که اولا برای واریز وجه حتما به سایت رسمی شرکت‌های خودروساز مراجعه کرده و از واریز وجه به اشکال دیگر و از جمله اعلام رمز دوم پویا به شکل تلفنی به فرد تماس‌گیرنده جدا خودداری کنند.

رجبی افزود:‌ همچنین لازم است متقاضیان خرید خودرو که نامشان در این مرحله از قرعه‌کشی اعلام نشده، برای اطلاع از دیگر شرایط پیش‌خرید و ثبت‌نام به سایت رسمی ایران‌خودرو و سایپا مراجعه کنند و به پیامک‌ها و تبلیغات فضای مجازی توجه نکنند؛ چرا که ممکن است در دام کلاهبرداران و سودجویان بیفتند.

وی در پایان از شهروندان خواست که درصورت رؤیت هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید