بررسی هزینه‌های زندگی در هلند؛ بلیط یک روزه وسایل نقلیه عمومی 3 یورو؛ یک پرس غذا15 یورو

کدخبر: ۳۴۴۱۹۲
اقتصادنیوز: هزینه‌های زندگی در هلند نسبت به دیگر کشورهای اروپای غربی نسبتا خوب است. اما هزینه ها در آمستردام و دیگر شهرهای بزرگ هلند معمولا بالا است.
بررسی هزینه‌های زندگی در هلند؛ بلیط یک روزه وسایل نقلیه عمومی 3 یورو؛ یک پرس غذا15 یورو

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از سایت اکسپاتیکا، گرچه هزینه های زندگی در هلند ارزان محسوب نمی شود،  اما زندگی در این بخش جذاب اروپای غربی امکان پذیر است. هنلد دارای سطح بالایی از استاندارهای زندگی است و تعادل کار و زندگی در بالاترین سطح قرار دارد. درآمد، مسکن و آموزش نیز بالاتر از سطح متوسط قرار دارند.

به دلیل تقاضای بالا و عرضهکم، بخش عمده هزینه ها در هلند به بخش مسکن اختصاص دارد. قیمت مسکن در سال های اخیر افزایش یافته است و به همین دلیل، یافتن یک آپارتمان مقرون به صرفه چالش بزرگی محسوب می شود. بیشترین اجاره بها مربوط به شهرهای آمستردام و لاهه است. برای مثال، اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه در آمستردام حدود 900 تا 1700 یورو در ماه است. در حالی که اجاره ی ماهانه ی یک آپارتمان سه خوابه در مرکز آمستردام حداقل 2300 یورو است. متوسط قیمت خرید مسکن در آمستردام 300 هزار در ماه است. هزینه ی مسکن در لاهه ارزان تر از آمستردام است.

هزینه های گاز و برق در هلند تقریبا بالا است و می تواند هزینه های زندگی را افزایش دهد. هزینه سالانه قبوض حداقل 1500 یورو در سال است. هزینه های ماهیانه قبوض نیز حدود 120 تا 150 یورو  است. آب نسبتا ارزان است و حدود 50 یورو در سال هزینه دارد.

دوچرخه، بهترین وسیله برای گشت زدن در شهرهای هلند است. با این حال، حمل و نقل عمومی در شهرهای هلند بسیار گسترده است. بلیط یک روزه برای انواع وسایل نقلیه عمومی 3 یورو است و بلیط چند روزه حدود 7.5 تا 34 یورو قیمت دارد. کرایه ی تاکسی در شهرهای مختلف هلند متفاوت است. ارزان ترین شهر، خرونینگن است که نرخ کرایه تاکسی در آن از 3 یورو شروع می شود و به ازای هر کیلومتر 2 یورو افزایش پیدا می کند. متوسط کرایه در آمستردام و لاهه نیز در ابتدای سفر 3.5 یورو و 2.1 یورو در هر کیلومتر است. بیشترین میزان کرایه تاکسی مربوط به شهر اوترخت هلند است.

هزینه مواد غذایی در هلند چندان بالا نیست. هزینه ی خرید مواد غذایی برای یک خانواده حدودا 300 تا 500 یورو در ماه است. قیمت غذا در رستوران ها نیز نسبتا مقرون به صرفه است. هزینهیک وعده غذایی استاندارد در یک رستوران ارزان قیمت حدود 10 تا 17 یورو و در یک رستوارن متوسط 25 یورو است. هزینه ی یک وعده غذایی در یک رستوران خوب حدود 30 تا 40 یورو برای هر نفر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید