بررسی هزینه‌های زندگی در پرتغال؛ آپارتمان 100هزار یوریی درلیسبون/ مرغ دو ونیم یورو، گوشت هفت یورو

کدخبر: ۳۴۵۱۸۶
​اقتصادنیوز: هزینه های زندگی در پرتغال نسبت به کشورهای اروپای غربی بسیار معقول است.
بررسی هزینه‌های زندگی در پرتغال؛ آپارتمان 100هزار یوریی درلیسبون/ مرغ دو ونیم یورو، گوشت هفت یورو

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از سایت اکسپاتیکا، پرتغال با آب و هوای خوب، مناظر خیره کننده و هزینه های مناسب زندگی مقصد مناسبی برای مهاجران است. زندگی در اروپای غربی بسیار گران است. اما در پرتغال، دستمزد متوسط پاسخگوی هزینه های زندگی افراد است. درآمد در پرتغال ممکن است از دیگر کشورهای اروپای غربی کمتر باشد، اما این نکته بیانگر آن است که هزینه زندگی نیز به طور قابل توجهی کمتر است. متوسط درآمد خالص یک خانوار در پرتغال حدود 18198 یورو در سال است. هزینه زندگی بسیاری از افراد در پرتغال حدود 750 یورو در ماه است. هزینه های زندگی در لیسبون در مقایسه با  نیویورک و پاریس به ترتیب 48% و 33% ارزان تر است.

در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، هزینه های اجاره و خرید مسکن در پرتغال به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه است. قیمت یک آپارتمان دو خوابه در لیسبون یا آلگاروه حدود 105 تا 180 هزار یورو است. متوسط قیمت هر متر مربع نیز 1150 یورو است. قیمت مسکن در شهر کویمبرا کمی ازران تر است و یک آپارتمان سه خوابه حدود 150 تا 180 هزار یورو قیمت دارد. قیمت مسکن در مناطق روستایی پرتغال بسیار پایین تر است. یک آپارتمان سه خوابه در این مناطق حدود 100 تا 120 هزار یورو قیمت دارد. همچنین قیمت مسکن در حومه ی شهرهای پرتغال ممکن است به 35 هزار یورو نیز برسد. اجاره بها در لیسبون به طور متوسط حدود 600 یورو در ماه است، اما اجاره ی یک آپارتمان سه خوابه ممکن است تا 2500 یورو در ماه نیز افزایش یابد. در دیگر شهرهای پرتغال، اجاره بها حدود 450 تا 800 یورو در ماه است.

آب و هوای متعادل پرتغال، هزینه های انرژی را تا حدود زیادی کاهش داده است. متوسط هزینه ی صورت حساب های برق، آب و گاز برای یک آپارتمان 85 متری حدود 92 یورو در ماه است. هزینه ی تلفن و اینترنت نیز حداقل 30 یورو در ماه است.

اکثر شهرهای پرتغال دارای شبکه گسترده ای از اتوبوس و مترو هستند و هزینه ی حمل و نقل عمومی ارزان است. یک بلیط برای مترو 1.55 یورو قیمت دارد. هزینه ی متوسط حمل و نقل در پرتغال 36 یورو در ماه است. هزینه ثابت تاکسی نیز 3.25 یورو است و به ازای هر کیلومتر 0.5 یورو افزایش می یابد. هزینه ی سوخت نیز 1.42 یورو به ازای هر لیتر است.

هزینه مواد غذایی نیز نسبتا پایین است و حدود 200 تا 300 یورو در ماه است. با توجه به موقعیت ساحلی پرتغال، قیمت ماهی تازه بسیار مناسب است. قیمت میگو و ماهی تن حدود 8 یورو است. گوشت و مرغ نیز به ترتیب 7 و 2.5 یورو قیمت دارند.

مترجم: گیسو جعفری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید