پاتک بانک مرکزی به بازار ارز

کدخبر: ۳۴۵۶۴۱
اقتصادنیوز: با اینکه در روزهای گذشته رئیس کل بانک مرکزی بارها تاکید کرد که این بانک قصد ارزپاشی در بازار را ندارد، اما شب گذشته از عرضه سنگین دلار در این بازار خبر داد.
پاتک بانک مرکزی به بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، عبدالناصر همتی در یک پیام اینستاگرامی نوشت: این نکته که گفته‌ام «ارزپاشی نمیکنیم» برخی این برداشت اشتباه را کرده‌اند که گویا مداخله ارزی نمیکنیم، برعکس بدین مفهوم است که مداخله ما در بازار با تدبیر و هدفمند خواهد بود.

همتی خبر داد: در چند روز گذشته، عرضه صدها میلیون دلار از سوی بازارساز در بازار خیلی از برنامه آنهایی که در تلاش برای برهم زدن ثبات بازار ارز بودند را خنثی کرد. هماهنگونه که قبلا نیز گفتم، حجم ذخایر اسکناس کشور در مقایسه با سالهای گذشته بسیار خوب است. مشکل بازار عمدتا از عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله ارز به خاطر مشکلات کرونا در ابتدای سال نشات گرفته است و با افزایش تدریجی عرضه ارز، خصوصا ایفای تعهد از سوی صادرکنندگان محترم در این بازار و با هدایت بانک مرکزی، تعادل به بازار ارز برخواهد گشت. 

این در حالی است که پیشتر همتی گفته بود که حجم مبادله در بازار اسکناس در محدوده 4 میلیون دلار در روز قرار دارد، در چنین حالتی عرضه صدها میلیون دلار در عرض چند روز، باید موجب افت شدید قیمت دلار می‌شد یا اینکه حداقل، باید منتظر بازگشت قیمت دلار به سطوح قبلی باشیم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید