علیرغم تشدید شیوع کرونا در جهان رخ داد؛

رشد غیرمنتظره شاخص‌های بورسی

کدخبر: ۳۴۶۸۶۶
اقتصادنیوز: علی‌رغم اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و به تبع آن چشم‌انداز نامطمئن به آینده اقتصادی جهان، شاخص‌های جهانی سهام‌ در روز جمعه افزایش یافتند. بنظر می‌رسد داده‌های شغلی منتشر شده از سوی دولت آمریکا، امید به بهبود اقتصادی را تقویت کرده‌است.
رشد غیرمنتظره شاخص‌های بورسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فایننشیال تایمز، پس از آن که داده های اقتصادی آمریکا از روند بهبود اقتصادی این کشور خبر داد، سهام های جهانی علیرغم رشد شیوع کرونا افزایش یافتند. سهام سی اس ای 300 شانگهای و شنزن چین و شاخص هانگ سنگ در هنگ کنگ هر دو 0.8 درصد افزایش پیدا کردند. شاخص تاپیکس ژاپن و اس اند پی 200 استرالیا نیز کمی تغییر کردند. پس از گزارش داده های شغلی آمریکا مبنی بر افزایش 4.8 میلیون شغل در ماه ژوئن، سهام اس اند پس 500 و شاخص نزدک نیز 0.5 صعود کردند. این دومین ماه متوالی است که آمار شغلی در آمریکا افزایش می یابد. این مساله بیانگر روند رو به بهبود اقتصاد این کشور است. با این حال، افزایش شیوع ویروس کرونا باعث نگرانی سرمایه گذاران شده است.  

همچنین چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان نیز پس از کنترل شیوع ویروس، شاهد نشانه هایی از بهبود در اقتصاد خود بوده است. شاخص مدیران خرید چین نشان دهنده ی این است که فعالیت های بخش خدمات این کشور به شدت افزایش یافته است. زیرا کاهش محدودیت های ناشی از کرونا باعث افزایش تقاضا از سوی مصرف کنندگان شده است. تجارت در چین رو به بهبود است اما میزان اشتغال همچنان در حال کاهش است. زیرا زمان زیادی لازم است تا اقتصاد این کشور به طور کامل بهبود یابد. در ژاپن نیز فعالیت های خدماتی به طور قابل توجهی بهبود یافته است اما هنوز به وضعیت پیش از بحران همه گیری بازنگشته است.

در همین حال، افزایش تنش میان چین و آمریکا باعث نگرانی سرمایه گذاران شده است. از طرفی، اعمال محدودیت های دوباره در برخی ایالت های آمریکا بر وضعیت اقتصادی اثر گذار خواهد بود. بسیاری از سرمایه گذاران بر این باور هستند که تعطیلی دوباره ی مشاغل در آمریکا باعث کاهش تقاضا پیش از تعطیلات مهم 4 جولای شده است. قیمت نفت در روز جمعه حدود 1 درصد کاهش داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید