قیمت خوراکی‌ها در سال 2020/ کاهش ۹ درصدی در جهان، افزایش ۱۱ درصدی در ایران

کدخبر: ۳۴۷۵۴۳
اقتصادنیوز: در حالی که مطابق اعلام فائو قیمت مواد غذایی در جهان طی سال جاری میلادی ۹ درصد کاهش یافته، داده‌های مرکز آمار ایران حاکی از افزایش ۱۱ درصدی متوسط قیمت مواد خوراکی در این کشور است.
قیمت خوراکی‌ها در سال 2020/ کاهش ۹ درصدی در جهان، افزایش ۱۱ درصدی در ایران

به گزارش اقتصادنیوز سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز پنج‌شنبه اعلام کرد که شاخص قیمت مواد غذایی در جهان طی ماه ژوئن برای نخستین بار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت و روند نزولی این شاخص که با آغاز شیوع ویروس کرونا تشدید شده بود، متوقف شد.

بر پایه اعلام فائو شاخص قیمت سبد مواد غذایی شامل غلات، دانه‌های روغنی، لبنیات، گوشت و شکر در ماه گذشته میلادی به ۹۳.۲ واحد رسید و در مقایسه با ماه مه ۲.۴ درصد افزایش یافت.

شاخص مواد غذایی با ۱۱.۱ درصد کاهش از ۱۰۲.۵ واحد در ماه ژانویه ۲۰۲۰ به ۹۱.۱ واحد طی ماه مه گذشته کاهش یافته بود. با وجود رشد این شاخص در ماه ژوئن، متوسط قیمت مواد غذایی در سال جاری میلادی تاکنون ۹ درصد کاهش یافته است.

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران نیز نشان می‌دهد که متوسط قیمت مواد خوراکی در این کشور هم طی خرداد ماه گذشته(۲۱ مه تا ۲۰ ژوئن) ۲.۴ درصد نسبت به اردیبهشت(۲۰ آوریل تا ۲۰ مه) افزایش یافته است. اما شاخص مواد خوراکی از ۲۲۳.۹ واحد در دی ماه(۲۲ دسامبر تا ۲۰ ژانویه) به ۲۴۸.۴ واحد رسیده که حکایت از افزایش نزدیک به ۱۱ درصدی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید