اعلام میزان خسارت موج دوم پاندمی کرونا برای پالایشگاه‌های آسیا

کدخبر: ۳۵۳۶۸۴
اقتصادنیوز: به دنبال ضربه شدید موج دوم پاندمی به احیای تقاضا و افزایش موجودی انبارها، عواید پالایشگاه‌های آسیایی در ماه جولای تقریبا از بین رفت و بدترین عملکرد چندین ماه اخیر را به ثبت رساندند.
اعلام میزان خسارت موج دوم پاندمی کرونا برای پالایشگاه‌های آسیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبنا شرایط حتی امروز (دوشنبه) وخیم‌تر شد و مابه التفاوت سوخت پالایش شده برای نخستین بار از دوم ژوئن، به منطقه قرمز وارد شد. به دنبال بازگشایی تدریجی برخی از اقتصادها در ژوئن، سوخت بازگشت چشمگیری داشت.

با این حال، تا پایان جولای، مابه التفاوت سوخت پالایش شده برابر برنت از ۲.۳۷ دلار به ازای هر بشکه در اول جولای، به ۴ سنت تنزل پیدا کرد. برخلاف گازوئیل یا همان سوخت دیزل که به طور معمول برای انتقال محصولات تولیدی و زراعی و سایر فعالیت‌های صنعتی استفاده می‌شود، عمده مصرف بنزین برای خودروها است و این موضوع، بنزین را در زمان ضربه قرنطیه به تقاضا، آسیب پذیر می‌کند.

«فیلیپ جونز لوکس» تحلیل گر بازار انرژی در جی‌بی‌سی انرژی گفت: احیای نسبی تقاضا در مورد بنزین با تداوم محدودیت‌های اعمالی بر ترددهای شخصی، متوقف شد و این در حالی است که فعالیت‌های تجاری و صنعتی متکی به گازوئیل خیلی زودتر به مسیر احیا بازگشت.

سایر سوخت‌ها نیز در ماه جولای فعالیت بهتری داشتند به طوری که تخفیف نفت با سولفور بسیار پایین کاهش یافت و مابه التفاوت سوخت جت و بنزین سنگین به ترتیب با کاهش ۳۵ و ۲۶.۵ درصدی مواجه شد.

صادرات بنزین چین برای نخستین بار در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ با رشد ۳۹ درصدی مواجه شد. براساس داده‌های ریفینیتیو ایکون، در مورد آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده بنزین در جهان، واردات از اروپا در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶ درصد کاهش یافت و به ۸۹۰ هزار تن رسید.

با این حال، ذخایر آسیا نسبتا تکمیل است و اندونزی یعنی بزرگ‌ترین خریدار بنزین در آسیا، حجم واردات خود را پایین نگه داشته است. متوسط ماهانه واردات از ژانویه تا جولای با افت ۲۷ درصدی نسبت به مدتی مشابه در سال گذشته، به ۷.۷ میلیوت بشکه رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید