پس از ۶ روز صعود متوالی رخ داد؛

فرود طلا از اوج

کدخبر: ۳۵۴۵۱۶
اقتصادنیوز؛ امروز جمعه ۱۷ مرداد (۷ اوت ۲۰۲۰) قیمت اونس طلا در بازار جهانی پس از ثبت رکوردهای تاریخی در هفته گذشته وارد سراشیبی شد و بیش از ۳۰ دلار کاهش قیمت را تجربه کرد.
فرود طلا از اوج

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کیتکو؛ قیمت طلا در بازارهای جهانی در معاملات صبح روز جمعه (به وقت نیویورک) با افت شدید روبرو شده است.

اونس طلا روز گذشته پس از شکستن رکورد تاریخی به بهای ۲۰۷۸ دلار نیز رسید اما شب، پس از گزارش نسبتاً خوش بینانه از آینده مشاغل در ایالات متحده آمریکا با ریزش مواجه شد و روز ۶ اوت را با قیمت ۲۰۶۳ دلار به پایان رساند.

شاخص دلار آمریکا در روز پنج شنبه از کف دو ساله خود اندکی فاله گرفت و دیگر بازیگر کلیدی خارج از بازار طلا، یعنی قیمت نفت خام نیز تضعیف شد.

امروز بهای اونس طلای جهانی -در لحظه تنظیم گزارش- با ریزش حدود ۳۶ دلاری از قله ۲۰۶۳ دلار به حدود ۲۰۲۶ دلار تنزل یافت.

جیم وایکاف تحلیلگر کیتکو نوشت: به یاد داشته باشید که حرکت صعودی قیمت‌ها در بازارهای رو به رشد هر چقدر بزرگتر باشد، با روندهای اصلاحی نزولی بیشتری نیز مواجه خواهد شد. 

وی افزود: اصلاح قیمت در روند صعودی برای یک روند طبیعی است و در واقع صعود پایدارتری را برای مراحل آخر تضمین می‌کند و در نهایت به شکل‌گیری یک بازار برتر می‌انجامد.

بنابراین اصلاح‌هایی که در روند صعودی طلا و نقره رخ می‌دهد، یک فرآیند سالم است که نوید پایایی ادامه روند صعودی را می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید