صادرات و واردات کالا از مرز ریلی آستارا ۳۰ درصد افزایش یافت

کدخبر: ۳۵۵۰۸۳
آستارا - ایرنا - مدیرکل گمرک آستارا گفت: صادرات و واردات کالا از مرز ریلی این شهرستان نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته‌است و شرکت راه‌آهن ایران برای توسعه و رونق تجارت و حمل و نقل خارجی، زیرساخت‌های بارانداز راه‌آهن آستارا را تکمیل کند.
صادرات و واردات کالا از مرز ریلی آستارا ۳۰ درصد افزایش یافت

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: رسول امیدی عصر دوشنبه در نشست خبری در اداره کل گمرک آستارا افزود: کالاهای وارداتی و انتقالی، با دقت بیشتر کنترل می شوند و طبق قانون از خروج کالاهای اساسی از مرز جلوگیری می کنیم.

وی ادامه داد: ساخت انبار و راه اندازی شرکت تحویل کالا در بارانداز راه آهن این شهرستان باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

راه آهن آستارا - آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه ۹۷ افتتاح شد و اکنون قطارهای روسیه و جمهوری آذربایجان به بارانداز راه آهن آستارا وارد شده و کالاها را تخلیه یا بارگیری می کنند و بعد از اتصال ریل آستارا به رشت، کریدور ریلی شمال - جنوب کشورمان تکمیل و امکان انتقال کالاها از جنوبی ترین بنادر به آستارا و خروج از کشور با ریل میسر خواهد شد.

مدیرکل گمرگ آستارا ادامه داد: کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی آستارا صادر شده است و با تامین زیرساخت های لازم، فعالیت های گمرکی آن منطقه آغاز خواهد شد.

امیدی گفت: اصلاح و ساماندهی محوطه اداره کل گمرک جهت جلوگیری از آبگرفتگی و تسهیل تردد کامیون‌های کالاهای صادراتی و وارداتی، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری به بهره‌ برداری خواهد رسید.

او افزود: برای ساماندهی محوطه گمرک به مساحت ۲۷ هکتار، ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد و مرحله نخست آن، محل عبور و مرور کامیون ها را شامل می شود و تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

وی شعار سازمان جهانی گمرک را داشتن مرزها و گمرکات هوشمند دانست و از فعالیت ۱۰ سازمان در زیر مجموعه اداره کل گمرک آستارا خبر داد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، ریایی و ریلی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید