امروز، نگاه سکه به اونس است

روند احتمالی حرکت دلار

کدخبر: ۳۵۵۵۴۳
همانطور که پیش‌بینی می‌شد، دیروز دلار روند کم‌نوسانی را گذراند، اما امروز فعالان چه پیش‌بینی برای دلار دارند؟
روند احتمالی حرکت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، دیروز نرخ دلار در زیر سطح 22,500 تومان ماند و لحظاتی از روز نیز به کف کانال حرکت کرد. در نهایت قیمت بسته شدن در حوالی 22,220 تومان قرار داشت.

پشت پرده استراحت کوتاه دلار

استراحت دلار در این حوالی، احتمالا ناشی از این بود که دیروز از نظر خبری، خبر مهمی به گوش فعالان نرسیده بود. با این حال، به نظر می‌آید نرخ دلار در بازار امروز نیز خبر سیاسی حساسی را پیشرو نداشته باشد. البته انتظار معامله‌گران پشت خطی این است که دلار امروز را افزایشی آغاز کند؛ با اینحال انتظار افزایش چندان جدی نیست. 

اگر با نرخ درهم، نرخ اسکناس آمریکایی محاسبه شود، باید دلار در محدوده 22,600 تومان باشد. فاصله فعلی با نرخ تعادلی برآمده از درهم، به اندازه‌ای نیست که تقاضا را تشدید کند. با این حال، پیش‌بینی معامله‌گران این است که امروز دلار تا حدودی به نرخ تنظیم شده با درهم نزدیکتر شود. علاوه بر این، صرافی ملی نیز نرخ را امروز با 150 تومان افزایش آغاز کرد تا نشان دهد بازارساز نیز نسبتا نوسان مثبت را در بازار پیش‌بینی می‌کند.

2J9DK7f2gn5X

 چشم سکه‌بازان به بازار جهانی

به نظر می‌آید در بازار طلای داخل، مهمترین فاکتور امروز اونس جهانی است. روندی که قیمت هر اونس طلا طی کند، احتمالا طلای داخلی نیز به دنبال آن خواهد رفت(پیش‌بینی طلای جهانی). آخرین قیمت سکه در بازار دیروز، در مرز 10 میلیون و 500 هزار تومان قرار داشت. دیروز سکه تا نزدیکی 10 میلیون تومان نیز حرکت کرد، اما با اوج‌گیری اونس جهانی، نتوانست به زیر این کانال نفوذ کند.

باید دید اونس چه مسیری را امروز طی می‌کند. برخی از تحلیلگران تکنیکال احتمال نزول چند ساعته اونس را پیش‌بینی می‌کنند، اگر این اتفاق بیفتد و دلار نوسان چندانی نکند، سکه می‌تواند بار دیگر به کف 10 میلیون حرکت کند. اما دیروز در معاملات پشت خطی، سکه روندی افزایشی را در انتهای شب طی می‌کرد.

حباب سکه در حال حاضر در محدوده منفی 400 هزار تومان قرار دارد. واقعیت این است که در هفته گذشته و ابتدای هفته جاری، سکه معمولا حباب قطورتری را ثبت می‌کرد و هر چه از هفته گذشت، قطر حباب کمتر شد. اگر سکه قرار بود با حباب هفته پیش ادامه دهد، قطعا قیمت سکه به زیر 10 میلیون تومان می‌رسید، اما به نظر این سطح حمایتی قوی‌تر از این حرفا است. می‌توان گفت که حداقل انتظار معامله‌گران این است که فعلا سکه رنگ اعداد 7 رقمی را نبیند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید