پیش بینی بورس امروز/ بازی چالش سهام عدالت

کدخبر: ۳۵۵۸۳۰
درحالی فضای روانی بازار سهام در شرایط مناسبی قرار دارد و انتظار تداوم هیجان در بورس می‌رود اما چالش سهام عدالت ممکن است بازار را وارد وضعیت متفاوتی کند.
 پیش بینی بورس امروز/ بازی چالش سهام عدالت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای بورس ، بازار سرمایه در حالی کار خود را در این آغاز خواهد کرد که هفته‌ای پرحاشیه و نزولی را پشت سر گذاشت. حاشیه اصلی که بر روند بازار تاثیرگذار بود، پذیره‌نویسی دارادوم بود که با تایید و تکذیب‌های متعدد، سهامداران را سردرگم کرد. در نهایت با انتقاد سهامدارانی که این روزها جمعیتشان چند برابر شده است، ظرف کمتر از 48 ساعت این غائله خاتمه پیدا کرد اما خنثی شدن کامل اثر روانی آن شاید نیاز به زمان بیشتر داشته باشد. با این حال روز چهارشنبه و در حالی که تکلیف دارادوم مشخص شده بود، عرضه سنگین سهام عدالت از سوی کارگزاری‌ها بازار را از صف خرید به سمت صف فروش پیش برد تا در آخرین روز کاری هفته گذشته، بازار مجدد قرمزپوش شود.

>>>>در همین رابطه بخوانید:

>>>>پیش‌بینی امروز ۶ تحلیل‌گر بازار سرمایه از تحولات بورس تهران

بورس

چهارشنبه شب خبر دیگری نیز منتشر شد که می تواند بر روان شدن جریان معاملات در این هفته تاثیرگذار باشد. بر اساس اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، از روز دوشنبه، زمان جلسات معاملاتی به دو بخش تقسیم خواهد شد. بخش اول که تا ساعت 11:45 دقیقه ادامه دارد، به معاملات همه گروه های بورسی به جز سه گروه خاص تعلق دارد و جلسه دوم که از ساعت 12 تا 15:15 دقیقه ادامه می‌یابد به معاملات گروه های فلزات اساسی، شرکت های چندرشته‌ای صنعتی و در نهایت فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

اگر چه این موضوع روی کاغذ می تواند به روان شدن معاملات کمک کند اما شاید در عمل با چالش‌هایی همراه باشد. برای مثال تقسیم جلسات معاملاتی به دو بخش برای افرادی که قصد خرید و فروش هم زمان  چند سهم در این دو جلسه معاملات را دارند، می توان دردسرساز باشد.

چالش عرضه سهام عدالت

در سمت و سوی معاملات امروز چند عامل تاثیرگذار است که اغلب این عوامل نیز تنها جنبه روانی دارد. نخست آنکه اگر عرضه سنگین سهام عدالت توسط کارگزاری‌‌ها در روز جاری ادامه داشته باشد، شرایط شبیه به روز چهارشنبه دنبال خواهد شد و بازار دوباره به سمت صف فروش شدن پیش خواهد رفت. اما در مقابل بامداد امروز، قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب نرسید که این موضوع می تواند جو روانی بازار را بهبود بخشد.

هفته نوسانی بازارهای جهانی نیز در شرایطی به پایان رسید که کامودیتی ها بخشی از اصلاح قیمت خود را جبران کردند. هر بشکه نفت برنت در محدوده 45 دلار بسته شد و هر اونس طلا نیز که در میانه‌های هفته به زیر 1900 دلار سقوط کرده بود در نهایت به میانه‌های کانال 1900 دلار بازگشت. در نتیجه در یکی دیگر از شنبه‌های هیجانی، احتمال رشد بازار سرمایه بیشتر است و این در شرایطی است که خبری از عرضه های سنگین سهام عدالت وجود نداشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید