پیش بینی فنی از شاخص هم وزن بورس

کدخبر: ۳۵۷۶۷۰
پیش بینی های فنی از وضعیت شاخص هم وزن نشان می دهد که منطقه 450 هزار محدوده قیمتی مهمی برای این شاخص است و اگر این سطح شکسته شود امکان افت تا محدوده 375 هزار واحد وجود دارد.
پیش بینی فنی از شاخص هم وزن بورس
 دنیای اقتصاد نوشت: در چهار هفته گذشته شاخص کل هم وزن با حدود ۳/ ۹ درصد کاهش از محدوده ۵۰۳ هزار و ۱۱۹ واحد به محدوده ۴۵۶ هزار و ۱۹۴ واحد رسید. مهم‌ترین اتفاق در این هفته شکسته شدن خط روند صعودی میان‌مدت است. در حال حاضر شاخص کل هم وزن در فاز اصلاح قیمتی قرار دارد. اصلاح قیمت‌ها با برخورد محدوده مقاومتی ۵۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد و واکنش به آن در ۱۰ روز کاری قبل شروع شد و تاکنون حدود ۱۵ درصد کاهش داشته و محدوده‌های کنونی رسیده است.

بر اساس برآوردهای فنی تشکیل روند نزولی در کوتاه‌مدت قطعی است و احتمال اصلاح بیشتر هم در شاخص کل هم وزن وجود دارد. حضور شاخص مورد مطالعه در محدوده ۴۵۰ هزار واحد، که برای اکثر معامله‌گران و تحلیلگران حائز اهمیت است، احتمال نوسانات قیمتی در این محدوده را افزایش می‌دهد.

در صورت اصلاح بیشتر قیمت‌ها، شاخص کل هم وزن در هفته‌های آینده می‌تواند تا محدوده ۴۰۰‌هزار واحد ادامه داشته باشد. در صورت کاهش قیمت‌ها محدوده 450 هزار واحد که حمایتی بسیار قدرتمند است، می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود. در صورت عبور قیمت از محدوده ۴۵۰ هزار واحد که احتمال آن ضعیف است محدوده‌های ۳۷۵ هزار و ۵۰۰ واحد، ۳۵۶ هزار و ۵۰۰ واحد و ۳۳۰ هزار واحد می‌توانند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کنند و در این سطوح از فشار عرضه کاسته خواهد شد.

این محدوده‌های حمایتی هر کدام به نوبه خود بسیار قدرتمند هستند و امید بسیار زیادی برای متوقف شدن اصلاح قیمت‌ها هستند. با توجه به حضور شاخص در منطقه مهم قیمتی ۴۵۰ هزار واحد و همچنین حضور در منطقه اشباع فروش که ناحیه‌ای است که بعد از چند روز متوالی کاهش قیمت به آن ناحیه می‌رسیم، احتمال پایان فاز اصلاحی وجود دارد. در

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید