روزنه امید اقتصاد جهان از پنجره خانه‌های نوساز

دفن و احیای طلا زیر آجرها

کدخبر: ۳۵۷۸۴۲
حد حمایتی 1920 دلار توسط آمار فروش خانه‌های نوساز در ماه ژوئیه شکسته شد، اما در نهایت اونس ارزش 1930 دلاری خود را بازگرداند.
دفن و احیای طلا زیر آجرها

به گزارش اقتصاد نیوز، دیروز قیمت اونس در نهایت تغییر چندانی نداشت اما با این حال آمار و ارقام منتشر شده پیامی مهمی برای سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران دارد.

افزایش شاخص فروش خانه‌های نوساز و بی اهمیتی کاهش  اطمینان مصرف‌کنندگان

با انتشار تولید آمار تولید ناخالص ملی آلمان مشخص شد که اخبار منفی اقتصادی تا حدودی قدرت تاثیر‌گذاری خود را بر قیمت طلا از دست داده‌است. اما پس از انتشار همزمان آمار شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا و فروش‌ خانه‌های نوساز در آمریکا آشکار شد که بازار به دنبال خبر خوب اقتصادی است. 

 آمار شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان آمریکا به‌طور غیر منتظره‌ای ناامید کننده بود، زیرا این شاخص از 91.7 به 84.8 رسید در حالی که پیش‌بینی ها برروی 93 قرارداشتند. با اینحال این خبر منفی تاثیری مثبتی بر طلا نگذاشت.

اما خبر خوبی که ساعاتی پیش به همراه این خبر منتشر شد، قیمت اونس را در کمتر از چند دقیقه به زیر حد به ظاهر غیر قابل نفوذ 1920 دلار برد. این خبر شاخص فروش خانه‌های نوساز بود. درحالی که انتظار می‌رفت این شاخص رو به کاهش باشد، شاخص فروش خانه‌های نوساز  110 هزار واحد نسبت به  791 هزار واحد ماه قبل از آن افزایش داشت.

پیش‌بینی کوتاه مدت و بلندمدت اونس طلا

تحلیلگران والت‌اینوستور برای کوتاه مدت توصیه به فروش دارند و طبق پیش‌بینی آنها قیمت اونس طلا کمتر از 2 هفته دیگر سطح زیر 1900 دلار را لمس خواهد کرد. اما تحلیل‌گران این سایت نیز مانند اگثر تحلیل‌گران آینده بلند مدت طلا را صعودی می‌بینند. 

اونس طلااونس طلا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید