خروج پول های سمی از بورس

کدخبر: ۳۵۸۵۲۸
یک کارشناس بازار سرمایه اعتقاد دارد: با حمایت حقوقی از بازار سهام در هفته گذشته و تزریق نقدینگی گسترده پول هایی که قصد خروج از بازار را داشتند موفق به چنین کاری شدند.
خروج پول های سمی از بورس

به گزارش دنیای بورس، ندا کریمیان، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید:‌ بازار در هفته‌های اخیر نوسانات منفی شدیدی را تجربه کرد و ترس سهامداران سبب شد تا صف‌های فروش سنگینی در بازار شکل بگیرد. در این میان برخی سهامداران  با هر قیمتی حاضر به فروش سهام خود بودند و اصلاح قیمتی عمیقی را در بازار رقم زدند.

 به گفته او در اواسط هفته گذشته با تصمیم نهادهای نظارتی بازار، حمایت همه‌جانبه‌ای توسط حقوقی‌ها شکل گرفت و شاهد تزریق نقدینگی به صورت گسترده به بازار بودیم. 

این کارشناس پول های مصمم به خروج از بورس را به دلیل اثر نوسان سازی که داشتند پول سمی توصیف و اظهار می کند:چنین رویدادی سبب شد نقدینگی به گردش درآید و پول سمی که به هر قیمتی قصد بیرون آمدن از بازار را داشت موفق به خروج شود.

به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه، در ادامه هفته افزایش نرخ دلار محرک اصلی بازار شد. رقم ۲۳ هزار تومانی دلار رشد قیمت و افزایش تقاضا در بازار سرمایه را فراهم کرد. بر این اساس گروه بانکی و فلزی به نوعی لیدر جدید بازار شدند. از طرفی پذیره‌نویسی صندوق «دارا دوم» نیز دیگر محرک بازار سهام در نظر گرفته می‌شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه عنوان کرد: نوسان دلار در کانال ۲۳ هزار تومانی، حمایت نهاد‌های حقوقی از بازار سرمایه و کمک به نقدشوندگی بیشتر نمادها بازگشت قیمتی در اکثر سهم‌های بازار را فراهم کرد. اصلاح و افت بیش از ۳۰ درصدی در بسیاری از نمادها در یک گام ریزشی سبب شد تا جذابیت فروش کاهش پیدا کند. از طرفی عدم تمایل سهامداران به عرضه سهام توام با تقویت طرف تقاضا موجب رشد دسته جمعی صنایع  بورسی شد. 

کریمیان درباره سمت و سوی معاملات در هفته آتی نیز بیان کرد:‌ تداوم روند افزایشی دور از ذهن نیست اما به مرور عرضه‌ها رو به افزایش خواهد گذاشت و نمادی که رشد قیمتی نداشته باشد ناگزیر با صف فروش رو‌به‌رو خواهد شد. متاسفانه این روز‌ها تعادلی در بازار وجود ندارد، شاید مهم‌ترین نیاز این روزهای بازار سرمایه رسیدن به تعادل است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید