جدیدترین آمار تولید خودرو سواری منتشر شد

کارنامه 10 ماهه تولید خودرو + جدول

کدخبر: ۲۰۱۳۴۵
جدیدترین آمار مربوط به تولید خودروهای داخلی در شرایطی اعلام شد که طبق آن، سه خودروساز بزرگ کشور توانسته‌اند در مجموع یک میلیون و ۷۰ هزار دستگاه محصول سواری را به تولید برسانند. طبق این آمار که به ۱۰ ماه امسال مربوط می‌شود، تولید خودروهای سواری کشور (در سه شرکت اصلی) افزایشی ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.
کارنامه 10 ماهه تولید خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ، همچنین آمار نشان می‌دهد تولید خودروهای سواری طی دی‌ماه و نسبت به آذر، حدود ۴ درصد افزایش داشته و سه شرکت اصلی توانسته‌اند در مجموع ۱۲۹ هزار و ۳۳۲ محصول در ماه گذشته تولید کنند.

بنا بر اعلام وزارت صنعت، ایران‌خودرو کماکان بزرگ‌ترین خودروساز داخلی به‌شمار می‌رود، چه آنکه توانسته در ۱۰ ماه امسال ۵۷۷ هزار و ۳۹۹ دستگاه تیراژ داشته و ۴/ ۱۲ درصد افزایش تولید را تجربه کند. همچنین سایپا نیز به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور، ۲۹۷ هزار و ۹۶۰ دستگاه محصول سواری در ۱۰ ماه امسال به تولید رسانده و این تیراژ سبب افزایش تولید ۴/ ۲۲ درصدی در این شرکت شده است.

از سومین خودروساز بزرگ کشور نیز خبر می‌رسد که تیراژ در این شرکت طی ۱۰ ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸/ ۱۵ درصد افزایش داشته، چه آنکه پارس‌خودرویی‌ها توانسته‌اند تا پایان دی‌ماه ۱۹۴ هزار و ۵۸۸ دستگاه محصول سواری تولید کنند.  اما از جمله نکات مهم آمار تولید ۱۰ ماهه خودروسازان می‌توان به حذف نام پژو ۲۰۰۸ از لیست خودروهای تولیدی و همچنین تداوم افت تیراژ دوگانه‌سوزها اشاره کرد.

16-02

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید