10 سال آینده فناوری از نگاه مایکروسافت

کدخبر: ۱۵۵۱۳۶
شرکت مایکروسافت 17 نفر از متخصصان خود را مسئول پیش بینی وضعیت پیشرفت فناوری های حوزه آی تی در سال 2017 میلادی و تا 10 سال بعد از آن یعنی سال 2027 میلادی کرده است.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از گاردین، این پیش بینی ها علاوه بر زمینه های مختلف فنی، شامل حوزه های پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشین ها، نرم افزارهای مرتبط با کشاورزی و واقعیت مجازی نیز هستند. اما در ادامه به چند مورد از مهمترین پیش بینی های مایکروسافت می پردازیم. 
در زمینه واقعیت مجازی پیش بینی می شود، این فناوری ها در سال 2017 پیشرفت چشمگیری داشته باشند و در طول دهه آینده به «امکان تولید واقعیت مجازی باورپذیر با قابلیت جایگزینی با دنیای واقعی دست یابیم.»
همچنین در حوزه آموزش ماشین ها، جستجوی وب با استفاده از ماشین های هوشمند در سال 2017 آسان تر می شود. اما در سال 2027 کادر جستجو به معنای کنونی آن از بین می رود و با یک روش جستجوی همیشه در دسترس، درونی و حساس به محتوا جایگزین می شود. نمونه ای از این روش ها در حال حاضر از طریق جستجوی صوتی در گوشی های تلفن هوشمند در اختیار کاربران قرار دارد.
در حوزه گرمایش جهانی زمین به عنوان یک تهدید جدی، متخصصان مایکروسافت معتقدند تا سال 2027 میلادی کشاورزان برای حفظ سلامت محصولات خود از هوش مصنوعی بهره می برند و حتی با وجود تغییرات آب و هوایی و خشکسالی نیز می توانند مزارع خود را حفظ کنند. برای این منظور به کارگیری راهکارهای کشاورزی با مصرف پایین انرژی از جمله مزارع عمودی، ضروری است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید