امضای الکترونیکی درقانون تکلیف شده است

کدخبر: ۱۵۵۹۷۸
رییس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امضای الکترونیکی درقانون تکلیف وجایگاه آن نیز مشخص شده است، گفت:اجرایی نشدن آن به کم کاری برخی از دستگاه ها مربوط می شود.

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر امروز یکشنبه در حاشیه نمایشگاه الکامپ 22 در جمع خبرنگاران افزود:امضای الکترونیک درماده 48 قانون تجارت الکترونیک تعریف و در بخش های مختلفی ازجمله ثبت اسناد در نظر گرفته شده است.

وی به مشکلات بوروکراسی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که می تواند از معضل بوروکراسی نجات دهد شبکه ملی اطلاعات است و مردم می توانند از این طریق خدمات مناسب دریافت کنند.

سبحانی فر با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در بخش فناوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم در مجموعه دولت التکرونیک و بخش های فناوری اطلاعات جهش مناسبی داشته و این روند باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.

رییس کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس شورای اسلامی ادامه داد که در گذشته عقب ماندگی هایی در این زمینه داشتیم که باید با شتاب بیشتری این مسیر را بپیماییم تا بتوانیم عقب ماندگی را جبران کنیم.

*** مخابرات نباید به دولت برگردد

وی در ادامه به واگذاری مخابرات اشاره کرد و گفت:بخش تصدی گری این مجموعه براساس اصل 44 واگذار شده است.

سبحانی تاکید کرد:سازمان خصوصی سازی ادعای مبنی بر عمل نکردن به تعهدات این مجموعه مطرح کرده که صحت این ادعا باید بررسی شود؛ این مجموعه باید به سازمان خصوصی سازی برگردد.

وی گفت:سازمان خصوصی سازی هم باید مجددا مناقصه واگذاری را برگزار کند و این مجموعه نباید به دولت برگردد.

سازمان خصوصی سازی روز سه شنبه (24 آذرماه) فسخ قرارداد واگذاری بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم مخابرات شرکت مخابرات ایران را به دلیل اجرا نشدن تعهدات از سوی خریدار را اعلام کرد.

50درصد بلوک مخابرات ایران به ‌عنوان بزرگ‌ترین واگذاری بورس در مهرماه سال 1387 عرضه شد که این بلوک بین چندین متقاضی، به شرکت سرمایه‌گذاری اعتماد مبین واگذار شد.سهام شرکت مخابرات با نماد اخابر در بورس تهران معامله می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید