«روباه و خروس» جایگزین «تام و جری» می‌شود

کدخبر: ۱۵۶۱۵۳
مرتضی شمسی انیمیشن «روباه و خروس» را انیمیشنی متفاوت دانست که قرار است جای نمونه‌های فرنگی مانند «تام و جری»، «اسکار»، «کایوت و رود رانر» را بگیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، مرتضی شمسی، رئیس مرکز پویانمایی صبا ، «روباه و خروس» را انیمیشنی مبتنی بر طنز و سرگرمی می‌داند که قرار است جای نمونه‌های فرنگی مانند «تام و جری»، «اسکار»، «کایوت و رود رانر» یا همان میگ‌میگ معروف را برای بچه‌های ایرانی پر کند.

روباه و خروس با نام موقت «جوجو و روبی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی تقابل همیشگی بین این دو حیوان نمادین را با روایتی مدرن و امروزی به نمایش می‌گذارد. این سریال بی‌کلام، پر از حادثه و ماجرا و با داستان‌ها و فضایی قابل درک برای هر مخاطبی در هر کجای دنیا در دست تولید است.

رئیس مرکز پویا‌نمایی صبا، سریال «روباه و خروس» را از جمله آثاری توصیف می‌کند که پیش از این تولیدشان در مرکز صبا مرسوم نبوده است. به گفته شمسی، انیمیشنهای صبا همیشه از جایی تعریف می‌شده که نیاز به آموزش وجود داشت، درحالی که بچه‌ها تا پیش از هفت سالگی نیازمند تماشای آثار سرگرم‌کننده هستند و آموزش برای آنها در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

رئیس مرکز پویانمایی صبا در گفت و گویی با جام جم گفت: «در نبود تولیدات سرگرم‌کننده داخلی، سالهاست که آثار غربی بارها از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌‌شوند. از همین‌رو بر آن شدیم که نیاز کودکان به سرگرمی را برآورده کنیم و یک سریال با تعداد قسمت‌های زیاد با همین هدف بسازیم. به این منظور از تولیدکنندگان انیمیشن خواستیم که طرح‌ها و ایده‌هایی با همین نگاه و براساس کشمکش‌های بین روباه و خروس به مرکز صبا ارائه کنند.»

به گفته شمسی، نزدیک به 50 تولیدکننده در فراخوان تولید این انیمیشن شرکت کردند و از میان آنها برادران نکویی انتخاب شدند.

برپایه این گزارش، انیمیشن روباه و خروس با الهام از افسانه‌های فولکلور ایرانی و تقابل همیشگی روباه و خروس، شکل گرفته اما جهان قصه‌ها و ماجراهای آن از دنیای بچه‌های امروز دور نیست.

انیمیشن روباه و خروس دیالوگ ندارد، ماجراهای آن کاملا به شیوه بصری روایت شده و البته از موسیقی و افکت‌های صوتی نیز در این شیوه بهره‌برداری می‌شود.

از ویژگی‌های دیگر انیمیشن روباه و خروس این است که شخصیت‌های آن اگرچه به ظاهر حیوان هستند، اما ماهیت انسانی دارند و کنشها و واکنشهای مبتنی بر احساسات انسانی بروز می‌دهند.

تمام شخصیت‌های انیمیشن روباه و خروس شناسنامه دارند و خصوصیات رفتاری آنها تعریف شده است.

تلا (تلا در زبان گیلکی به معنای خروس است): سرزنده، ورزشکار و خانواده دوست که با همسر و سه فرزندش در مزرعه نزدیک به جنگل زندگی می‌کند.

روبی: یک روباه آبی‌رنگ، منزوی و تنها که از بی‌کسی با دمش رفیق شده است. روباه نه‌تنها با دمش حرف می‌زند، بلکه گاهی با هم اختلاف نظر پیدا می‌کنند! روباه همیشه در حال نقشه کشیدن و اختراع لوازمی است که بتواند نقشه‌هایش را عملی کند.

تی‌تی (به زبان گیلکی به معنای شکوفه است): دختر خانواده و مغز متفکر بچه‌ها که استاد کشیدن نقشه‌های بی‌عیب و نقص برای نقش برآب کردن حیله‌های روباه است.

توتو و جوجو: خروس‌های آینده هستند و پسرهای شاد و بازیگوش آقا تلا که در اجرای نقشه‌ها حرفه‌ای هستند.

کیشکا: مثل همه مادرها، کیشکا مهربان است و خوش دست و پنجه و باز هم مثل بیشتر مادرها، گاهی بیش از اندازه نگران جوجه‌ها می‌شود و وسواس به خرج می‌دهد.

هاپی: سگ نگهبان مزرعه که کمی حواس‌پرت است و عاشق موبایل و بازی‌های کامپیوتری. معمولا بین او و روبی درگیری‌های زیادی پیش می‌آید.

این انیمیشن قرار است در ایام نوروز پخش شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید