چگونه تخلیه Recycle Bin را زمان بندی کنیم؟

کدخبر: ۱۵۷۲۸۴
یادم می آید ۱۵ سال پیش وقتی برای اولین بار به کلاس های آموزش کامپیوتر می رفتیم، ما را با سرویس زمان بندی آشنا می کردند. در واقع هیچ وقت هم از آن استفاده نکردم اما امروز متوجه شدم که می توانم با زمان بندی کردن Recycle Bin جلوی خیلی از مشکلات سیستم را بگیرم.
گویا آی تی؛ گاهی متوجه می شویم که سرعت لود ویندوز حسابی کاهش پیدا می کند یا اینکه اختلالاتی روی دسکتاپ بوجود می آید که ناشی از خوب کار نکردن برخی اجزا است.

چندی قبل متوجه شدم که خالی نکردن  Recycle Bin موجب شده که اختلالاتی در عملکرد ویندوز بوجود آید. اگر شما هم با چنین اختلالاتی روبرو هستید و فراموش می کنید که به سر و وضع سیستم تان رسیدگی کنید این ترفند از گویا آی تی را همین الان اجرا کنید.

ابتدا به منوی استارت بروید و در آن جا Task Scheduler را تایپ کنید. بعد از نمایش آن را اجرا کنید. با اجرای این برنامه یک پنجره باز می شود. در این پنجره باید در بخش سمت راست و در Actions گزینه  Create Basic Task را مشاهده کنید. در این شرایط روی این گزینه کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شویم:

 Create Basic Task

زمانی که این گزینه را کلیک کردید، یک امکان فعال می شود که طی ان می توانید نام وظیفه مورد نظر را مشخص کنید. این نام را در بخش Name بنویسید و روی NEXT کلیک کنید.

Name

در قسمت بعدی، با پنجره ای روبرو می شوید که باید طی آن زمان عملکرد وظیفه را مشخص کنید. مثلا شاید بخواهید به طور هفتگی کار مورد نظر را انجام دهید، یا اینکه زمانی سیستم آن را اجرا کند که می خواهید وارد سیستم شوید. به هر حال دست شما تا حدودی باز است تا مدل اجرا را به دلخواه مشخص کنید.

زمان بندی سطل زباله ویندوز

در ادامه روی NEXT کلیک کنید.

زمان بندی کردن وظایف در ویندوز

در پنجره ای که در بالا مشاهده می نمایید، شما باید بتوانید به دلخواه زمان اجرا، از تاریخ و زمان و روز مورد نظر را مشخص کنید. هر وقت که این تنظیمات را تکمیل کردید کافی است که روی دکمه NEXT کلیک کنید.

در این بخش همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید باید گزینه  Start a Program را انتخاب کنید و در نهایت NEXT را بزنید:

 Start a Program

در ادامه پنجره ای باز می شود که باید در بخش  Program/Script آن، عبارت cmd.exe را وارد کنید. بعد از این، در قسمت Add Arguments نیز عبارت زیر را بنویسید:

/c "echo Y|PowerShell.exe -NoProfile -Command Clear-RecycleBin"

حاالا نکست را بزنید. در مرحله بعد اطلاعاتی که از پیش وارد کرده اید، مثل نام و نوع فایل اجرایی نمایش داده می شود. در صورتی که مطمئن هستید که نمی خواهید اطلاعات را تغییر دهید روی عبارت فینیش FINISH کلیک کنید.

الان وقت تست برنامه ای است که آن را تنظیم کرده اید. در همان پنجره زمان بندی، ابتدا برنامه را مشخص کنید و آن را انتخاب کنید. در قسمت ساید بار راست، می توانید یک بخش را مشاهده کنید که با عبارت RUN مشخص شده است. روی ان کلیک کنید.

زمان بندی کردن سطل آشغال ویندوز

در صورتی که برنامه به درستی اجرا شود، یک لحظه با تصویر داس روبرو می شوید و بعد ریسایکلبین شما به طور کامل پاک می شود.

زمان بندی کردن سطل آشغال ویندوز

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید