اوباما: «برجام» بزرگترین دستاورد من بود

کدخبر: ۱۵۸۱۹۲
رئیس جمهوری آمریکا برجام، رابطه با کوبا و کشتن «بن لادن» را از بزرگترین دستاوردهای دوره هشت ساله ریاست جمهوری خود معرفی کرد.

به گزارش مهر به نقل از جوئیش تلگرافیک، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خداحافظی خود که در شهر «شیکاگو» ایالت «ایلینوی» برگزار شد؛ ضمن دعوت از مردم آمریکا به حفظ اتحاد، علیرغم همه اختلاف نظرها، از دستاوردهای دولت خود نیز دفاع کرد.

در این میان، وی از توافق هسته ای ایران (۲۰۱۵) به عنوان یکی از مهمترین توفیق های دوره هشت ساله ریاست جمهوری خود نام برد و با این ادعا که «برجام» به رفع تهدیدی بزرگ منجر شده است، از آن به پیروزیی برای دیپلماسی تعبیر کرد.

اوباما که تا ۹ روز دیگر، رسما قدرت را به «دونالد ترامپ» برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ واگذار می کند، از بهبود اقتصادی و تداوم رشد اشتغال زایی به عنوان دیگر دستاورد دوره زمامداری خود یاد کرد حال آنکه کشتن «اسامه بن لادن» رهبر القاعده و نیز از سرگیری رابطه دیپلماتیک با کوبا را نیز از دیگر دستاوردهای خود برشمرد.

با این حال، وی ضمن دعوت به حفظ یکپارچگی، از تداوم نژادپرستی در آمریکا به عنوان یکی از عوامل نفاق در این کشور یاد کرد و به مردم درباره آزمون دشوار دموکراسی هشدار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید