دانستنی‌هایی درباره‌ی سوراخ کردن گوش

کدخبر: ۱۶۰۷۳۰
سوراخ کردن گوش، یکی از کارهای معمولی است که از گذشته ها رواج داشته و هم‌چنان ادامه دارد.

زیبامون؛ خانم‎‌ها جهت استفاده از زیورآلات برای زیبایی خود از این روش استفاده می‌کنند. امروزه نحوه‌ی سوراخ کردن گوش، از روش‌های سنتی به سمت روش‌های مدرن تغییر یافته و اکثر خانم‌ها، چندین گوشواره را همزمان استفاده می‌کنند. اما باید به این نکته توجه داشت که هرگاه این کار با رعایت نکات صحیح انجام نشود، ممکن است سبب ایجاد بسیاری از عفونت‌ها گردد.

در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که رعایت آن برای سوراخ کردن گوش ضروری است.

در مرحله‌ی اول باید محل دقیق سوراخ کردن گوش مشخص شود، چرا که قرار گرفتن سوراخ بر روی غضروف نه تنها باعث ایجاد درد می‌شود، بلکه زمینه برای ایجاد بسیاری از عفونت‌ها را نیز فراهم می‌کند، که برای درمان آن، آنتی بیوتیک‌های معمولی هم موثر نخواهد بود و در بعضی موارد سبب خونریزی مداوم می‌شود.

اگر سوراخ بر روی غضروف ایجاد شود برای ترمیم آن باید به مدت سه هفته آن را ضدعفونی کرد و با آب ولرم و صابون، شست‌وشو داد.

برای جلوگیری از چسبندگی و ترشحات اطراف سوراخ گوش، بهتر است گوشواره را در گوش بچرخانید.

زمانی که اولین بار گوش‌ خود را سوراخ کردید، سعی کنید تا از گوشواره‌هایی که فاقد فلز باشد، استفاده کنید. انتخاب گوشواره‌ی مناسب به شما کمک بسیاری خواهد کرد. این کار، از میکروبی شدن سوراخ گوش جلوگیری می‌کند.

اکثر خانم‌ها از سوزن برای سوراخ کردن گوش استفاده می‌کنند و سوزن را، به نمک و یا آب پیاز آغشته می‌نمایند تا سبب ضد عفونی شدن آن شود، در حالی‌که این کار صحیح نیست و سبب ایجاد میکروب می‌شود. میکروب‌های موجود در سوزن، در اثر قرار گرفتن در آب جوش و یا قرار گرفتن در الکل، از بین می رود.

اگر در گوش خود دو یا سه سوراخ همزمان ایجاد کنید، این موضوع سبب می‌شود تا جای زخم‌ها دیرتر خوب شود. پس بهتر است بعد از آنکه زخم یک سوراخ بهتر شد، به ایجاد سوراخ بعدی اقدام کنید.

 

برای سوراخ کردن گوش به شکل صحیح و بهداشتى بهتر است که نزد پزشک بروید. پزشک برای این‌کار از سوزن و نخ و یا فقط از سوزن استریل استفاده کرده و بلافاصله گوشواره ضد عفونى شده را در آن آویزان می‌کند. اگر با نخ طبى انجام شود بهتر است و احتمال آلرژى هم ندارد . پس از گذشت ده روز فرد می‌تواند گوشواره مورد علاقه خود را آویزان کند .

پس از سوراخ کردن گوش، اطراف سوراخ را همه روزه با محلول ضدعفونی‌کننده پاک نمایید، به طوری‌که محلول را بر روی پنبه یا پارچه استریل بمالید و ناحیه بین سوراخ و گوشواره را با آن پاک کنید.

تا زمانی که سوراخ گوش‌ها کاملا خوب نشده است، از هیچ نوع تافت مو و یا عطر در اطراف گوش، استفاده نکنید.

با گذشت یک روز از سوراخ کردن گوش‌ها ایجاد سرخی، التهاب و درد، علایم ایجاد عفونت در زخم است و باید به پزشک مراجعه نمایید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید