اعداد و ارقام جادویی برای یک بازی فوتبال

اعلام هزینه سرسام آورتبلیغات بازی یوونتوس و بارسلونا

کدخبر: ۱۶۴۳۳۶
فوتبال در همه جای دنیا یک صنعت پولساز است و حوزه های مختلفی از آن کسب درآمد می کنند.این موضوع البته در ایران رابطه معکوسی دارد.
اعلام هزینه سرسام آورتبلیغات بازی یوونتوس و بارسلونا

به گزارش سایت ورزش نویس، مدتی پیش پس از انجام قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، زمان دقیق مسابقات نیز مشخص شد.پس از سه ماه رقابت در مرحله گروهی و پشت سر گذاشتن مرحله یک هشتم نهایی، حالا هشت تیم به  مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته اند و قرعه ها نیز مشخص شده اند.بر اساس قرعه در روز سه شنبه 22 فروردین یوونتوس در بازی رفت باید در ایتالیا میزبان بارسلونا باشد.

اما حساسیت و اهمیت این بازی به قدری زیاد است که شبکه پخش کننده این بازی برای ثانیه های محدود اقدام به فروش سرسام آور و نجومی تبلیغات تلویزیونی کرده است.براین اساس شبکه 5 تلویزیونی ایتالیا که امتیاز پخش این بازی را خریداری کرده زمان تبلیغ های بازرگانی بین دو نیمه بارسا و یوونتوس را اعلام کرده است.براین اساس هر 30 ثانیه تبلیغ قبل از شروع این بازی  200 میلیون یورو برای شرکت تبلیغ دهنده هزینه خواهد داشت و بر همین اساس نیز هر 15 ثانیه تبلیغ، مبلغی حدود 165 میلیون یورو را شامل می شود. این موضوع نشان دهنده اهمیت این بازی برای فوتبال دوستان در سراسر دنیا است.والبته این موضوع را یادآوری می کند که فوتبال یک ورزش پول ساز در جهان است.

البته نکته ایی که از هزینه های گزاف تبلیغات این بازی نباید فراموش کرد این است که بر خلاف رویکرد صدا و سیما در ایران، رسانه های پخش کننده در دیگر کشورها بصورت کامل حق پخش بازی ها را به تیم میهمان پرداخت خواهند کرد واین بزرگترین منبع درآمدی فوتبال خواهد بود.

امروزه فوتبال به عنوان یک حرفه شناخته شده است و زمانی که فعالیتی به عنوان یک حرفه شناخته می‌شود برای آن در اقتصاد جایگاهی را تعریف می‌کنند. اتفاقات عصر حاضر باعث شده است که صرفه‌های اقتصادی فوتبال بسیار چشمگیر شود به طوری که باشگاه‌های بزرگ فوتبال دنیا، در زمره بنگاه‌های سودده هستند. فوتبال با بیشترین علاقه‌مند در میان صدها رشته ورزشی در دنیا مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته و موفقیت در آن به منزله موفقیت‌های اقتصادی اجتماعی و سیاسی است، فوتبال صنعت است، چون چرخش مالی هنگفت و ارزش افزوده زیادی دارد و ورودی و خروجی آن بر مبنای سیستم است.شاید روزی فوتبال درایران نیزازاهمیت اقتصادی بیشتری برخوردار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید