کم شدن برنامه های تهاجمی در فوتبال ایران

کدخبر: ۱۶۷۵۰۵
مهاجمان لیگ برتر با افزایش آمار گلزنی در فصل 96-95 نسبت به فصل گذشته موفق به ثبت آمار 2.1 گل برای هر بازی شدند.
کم شدن برنامه های تهاجمی در فوتبال ایران

در لیگ شانزدهم تیم ها موفق به زدن 504 گل شدند و این تعداد نسبت به سال گذاشته 2گل افزایش داشته است تا بازی‌های فوتبال ایران از میانگین 2گل در هر بازی عبور کند.

البته این پیشرفت در گلزنی هنوز هم نمی‌تواند برای لیگ ایران امیدوار کننده باشد چرا که به جز استقلال و پرسپولیس که 45و46 گل وارد دروازه حریفان کردند، بقیه تیم‌ها حتی به عدد40 هم نرسیدند. از طرفی بیش از 300بازیکن در لیگ شانزدهم بازی کردند اما تنها 7بازیکن در 30بازی، 10گل یا بیشتر به ثمررساندند و این هم برای فوتبالی که خودش را مقام اول یک قاره می‌داند آمار قابل قبولی نیست.

تعداد گل‌های زده شد این فصل نسبت به فصول اخیر فوتبال ایران هم آمار متوسطی است. در سال‌های 89تا92 تیم های لیگ برتری به ترتیب 741، 720، و 694 گل را ثبت کردند البته در این سال ها لیگ ایران 18تیمی بود و از فصل 93-92 که لیگ برتر16تیمی شد، به ترتیب 493، 536 و 502 گل در لیگ های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم به ثمررسید که نشان می‌دهد آمار گلزنی امسال اگرچه پسرفتی نداشته اما پیشرفت به وجود آمده هم فرقی با درجا زدن ندارد!

به گزارش برنا، مرور تعداد گل های زده در فصول قبل و مقایسه آن با فصل جدید نشان می‌دهد برنامه های تهاجمی در فوتبال ایران به شدت در حال کم شدن هستند و در واقع تیم‌های ایرانی با توجه به پتانسیلی که در فوتبال ایران وجود دارد، در فاز تهاجمی توفیق زیادی نداشتند و بهتر است این موضوع برای فصل آینده مورد توجه ویژه سرمربیان باشد چرا که یکی از نشانه‌های فوتبال جذاب، تعداد گل های به ثمررسیده است و بی توجهی به این موضوع قطعا در ریزش بینندگان و تماشاگران فوتبال تاثیر مستقیم خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید