مشارکت اجتماعی، راهی برای خروج سالمندان از انزوا

کدخبر: ۱۶۷۶۲۷
یک متخصص سالمندان گفت: اگر سالمند بداند که در جامعه می‌تواند تاثیرگذار باشد، این امر کمک می‌کند که او احساس از پا افتادگی یا طرد اجتماعی نکند و منزوی نشود.

به گزارش ایران پزشک، احمد دلبری، متخصص سالمندان با بیان این‌که تعریف‌های مختلفی از سالمند پویا، فعال و کارآمد وجود دارد، گفت: وقتی سالمند پویاست که هنوز ارتباطش با جامعه و خانواده برقرار باشد.

وی ادامه داد: این مهم نیست که فردی که در سطح جامعه است ۵۰ ساله، ۷۰ ساله یا ۸۰ ساله باشد؛ یک سالمند ۸۰ ساله هم می‌تواند یک سالمند پویا باشد تا زمانی که مستقل باشد و بتواند ارتباط کاملی با جامعه داشته و در مشارکت‌های اجتماعی نیز حضور یابد.

دلبری با بیان این‌که سالمند پویا باید بتواند در جامعه به عنوان یک فرد تاثیرگذار باشد، بیان کرد: اگر سالمند بداند که در جامعه می‌تواند تاثیرگذار باشد، این امر کمک می‌کند که او احساس از پا افتادگی یا طرد اجتماعی نکند و منزوی نشود.

این متخصص سالمندان در پایان در برنامه «شور زندگی» رادیو سلامت اظهار کرد: مشارکت‌های اجتماعی سالمندان می‌تواند راهبرد خوبی در ارتقای کیفیت زندگی آنان داشته باشد. این مساله کمک می‌کند تا سالمندان دچار مشکلات روحی و روانی نشوند؛ زیرا خیلی از سالمندان وقتی از جامعه و خانواده جدا می‌شوند با مشکلات روحی و روانی مواجه می‌شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید