فواید مصرف خوراکی‌های حاوی بادام برای دانش‌آموزان در ماه رمضان

کدخبر: ۱۷۱۱۱۷
متخصص طب سنتی گفت: مغزهایی مثل مغز بادام به صورت شیر بادام یا شیرینی‌های حاوی بادام برای فصل امتحان مناسب است و بهتر است غذاهای نفاخ همچون سیر و پیاز خام و حبوبات خصوصاً شب‌های امتحان مصرف نشود.

به گزارش سلامت نیوز، مینا محبی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با فارس گفت: زولبیا و بامیه جزو شیرینی‌های مرسوم سفره افطار است. پخته شدن زولبیا و بامیه با آرد و روغن خوب و همچنین مصرف مقدار کم این شیرینی باعث برگشت قوت سریع بدن در حین افطار می‌شود اما باز هم خرما جایگزین مناسب‌تری برای زمان افطار است.

وی در خصوص زولبیا‌ی رنگی گفت: بهتر است زولبیای رنگی مصرف نکنیم زیرا احتمال استفاده از رنگ‌ها و مواد شیمیایی در پخت این نوع از شیرینی وجود دارد.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: دانش‌آموزان و خصوصاً روزه اولی‌ها باید بسیار مراقب نوع تغذیه خود باشند تا در کیفیت یادگیری آنها اختلالی ایجاد نشود. مطالعه درسی را حتما در ساعات اولیه روز قرار دهند یعنی زمانی که هنوز در بدن افت قند زیادی اتفاق نیفتاده است.

محبی ادامه داد: از خوردن افطار حجیم، سنگین و خصوصاً اختلاط غذاها پرهیز کنید .بهتر است روزه با آب جوش و خرما یا شیر و چهار مغز باز شود و بعد از گذشت نیم ساعت یک وعده سهل الهضم و مقوی خورده شود. به‌عنوان مثال سوپ جوجه خوب پخته شده و لعاب دار یا نان و مربای به و یا نان و عسل، غذاهای مناسبی هستند.

وی گفت: بهتر است از مصرف سرخ کردنی‌های چرب پرهیز شود. در افراد جوان و لاغر اندام که پوست خشک نیز دارند وعده‌ای مثل شیر برنج یا فرنی مناسب است به شرط آنکه معده سالم باشد و نفخ و ترش کردن نداشته باشد.

این متخصص طب سنتی در پایان گفت: بهتر است مواد مفرح مثل هل، گلاب و زعفران بیشتری در این ماه مصرف شود. مغزهایی مثل مغز بادام بصورت شیر بادام یا شیرینی‌های حاوی بادام برای فصل امتحان مناسب است. بهتر است غذاهای نفاخ همچون سیر و پیاز خام و حبوبات خصوصا شب‌های امتحان مصرف نشود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید