سیستم عامل ها چگونه به هکرها کمک می کنند؟

کدخبر: ۱۷۱۲۵۰
یک کارشناس فناوری اطلاعات بر این باور است که استفاده از ویندوزهای غیر اصلی از مهم‌ترین عواملی است که باعث ایجاد آلودگی‌های ویروسی در سیستم‌ها می‌شود. او همچنین توصیه می‌کند سازمان‌های مهم حداقل در لایه سرور از ویندوزهای اورجینال استفاده کنند.
سیستم عامل ها چگونه به هکرها کمک می کنند؟

وی با اشاره به لزوم استفاده از ویندوزهای اصلی در سازمان‌های مهم گفت: متاسفانه در کشور ما افراد برای مواردی که اهمیت زیادی دارد هیچ سرمایه‌گذاری و هزینه‌ای نمی‌کنند و سازمان‌های اساسی بسیاری در کشور وجود دارد که غالبا از ویندوزهای کرک شده استفاده می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه از ویندوزهای غیراصلی آسیب‌پذیری‌های بسیار زیادی ناشی می‌شوند، ابراز داشت: اگر ویندوزها آپدیت بود، این گونه گرفتاری ها و دردسرها پیش نمی آمد و دستگاه‌ها آلوده نمی‌شدند. حتی در سازمان‌های بسیار مهم ما موضوع را جدی نمی‌گیریم. البته در حال حاضر ‌خیلی افراد از آنتی‌ویروس اصلی استفاده می‌کنند اما درباره ویندوز متاسفانه هنوز این فرهنگ وجود ندارد.

این کارشناس عضور سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که سازمان‌ها حداقل در لایه سرور از ویندوزهای اورجینال استفاده کنند و آن را همیشه به روز نگه دارند. روال به روز کردن ویندوز اهمیت ویژه ای در فناوری اطلاعات سازمان ها دارد. همان‌گونه که کسانی که ویندوزهای خود را به روز نکرده بودند احتمال آلودگی به باج‌افزار واناکریپت را چندین برابر افزایش دادند.

بحری با بیان اینکه اگرچه ویندوز قابلیت به روزرسانی اتوماتیک دارد اما الزاما همه از این ویژگی استفاده نمی‌کنند، افزود: حجم آپدیت‌ها بالاست و ممکن است در سازمان‌ها نیز استراتژی به روزرسانی خودکار را نداشته باشد. همچنین همیشه ابتدای کار یک ویروس وارد می‌شود که بعدا متوجه می‌شوند و برای آن آنتی‌ویروس و یا نسخه اصلاحیه ارائه می‌دهند. همان‌گونه که باج‌افزار تازه ای هم که شایع شده است هم ابتدا آلودگی‌هایی ایجاد شده بود و سپس مایکروسافت برای آن پچ نوشت. در نهایت اما ویندوزهایی که اصلی نیستند راه را برای باج افزار باز کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید