تراژدی طارمی / آقای گل در آستانه ورود به بحران

کدخبر: ۱۷۴۳۸۶
دیگر همه خسته شده‌اند. مهلت ١٤روزه برانکو به مهدی طارمی دیروز تمام شده بود اما او به‌جای زمین تمرین باشگاه، در ساختمان باشگاه حاضر شد تا به‌همراه وکیلش همچنان برای چگونگی جدا شدن از تیم چانه بزند. تجربه سال قبل برای پرسپولیس و طارمی در حال تکرار است. مهدی طارمی که در دو فصل گذشته آقای گل لیگ ایران شده است این روزها قصد جدایی دارد و می‌خواهد فوتبالش را در یکی از باشگاه‌های اروپایی پیگیری کند اما این بازیکن یک سال دیگر با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد و برای جدایی از این باشگاه باید مبلغی را به عنوان حق ترانسفر پرداخت کند.
تراژدی طارمی / آقای گل در آستانه ورود به بحران

اعتماد نوشت : شاید به همین خاطر این جدایی منتفی شده و طارمی باید دوباره پیراهن پرسپولیس را بر تن کند. باشگاه پرسپولیس که با درخشش مهاجم نامدارش قهرمانی در لیگ شانزدهم را جشن گرفت، دوست ندارد این بازیکن را به راحتی از دست بدهد و می‌خواهد تا حد امکان از فروش او درآمدزایی کند. طارمی که در پایان فصل قبل زمانی که پرسپولیس نتوانست قهرمانی به دست بیاورد، ساز جدایی کوک کرد و به یکی از باشگاه‌های ترکیه‌ای رفت تا در آنجا فوتبال بازی کند، اما دوباره به تیم بازگشت، امسال عزمش را جزم کرده تا هر طور که شده در یکی از باشگاه‌های اروپایی به فوتبالش ادامه دهد.

همان فصل قبل درست زمانی که مهدی طارمی از انتقالش به باشگاه ترکیه‌ای پشیمان شده بود و با ابراز ندامت از کارش، به پرسپولیس بازگشت، عنوان کرد می‌خواهد تا زمانی که باشگاه خواستار حضور اوست به فوتبالش در پرسپولیس ادامه دهد اما با پایان فصل و قهرمانی این تیم وقتی واسطه‌های مختلف پیشنهادات باشگاه‌های اروپایی را برای این بازیکن آوردند باز هم وسوسه فوتبال در اروپا گریبانگیر مهدی طارمی شد. اما چرا این بازیکن نمی‌تواند به راحتی از پرسپولیس جدا شود.  بر اساس قراردادی که طارمی در ابتدای فصل قبل با پرسپولیس امضا کرد، او دو سال باید در خدمت این باشگاه باشد. یعنی الان مهاجم جوان پرسپولیس یک فصل دیگر با این تیم قرارداد دارد یعنی اگر بخواهد از این باشگاه جدا شود، باید رضایتنامه خود را بگیرد که در قبال این رضایتنامه هم باید مبلغی به عنوان حق ترانسفر به باشگاه پرسپولیس پرداخت شود.

البته باشگاه پرسپولیس اعلام کرده برای صدور رضایتنامه طارمی خواهان دریافت یک میلیون یورو است. مبلغی بسیار زیاد که شاید هر باشگاه اروپایی حاضر به پرداخت این مبلغ نشود. اما باشگاه پانیونیوس یونان حاضر شده مبلغ یک میلیون یورو برای صدور رضایتنامه طارمی پرداخت کند. البته شرایط این باشگاه یونانی هم خاص و جالب به نظر می‌رسد. باشگاه یونانی اعلام کرده تنها در صورتی حاضر به پرداخت این مبلغ است که دستمزد مهدی طارمی کاهش یابد و قرارداد او هم با این باشگاه یونانی حداقل سه ساله منعقد شود.

مساله‌ای که باعث ناراحتی و اختلاف طارمی با باشگاه یونانی شده است دقیقا همین مدت پیشنهادی قرارداد باشگاه یونانی است چرا که طارمی در سالی که به جام جهانی منتهی می‌شود، دوست ندارد قرارداد بلندمدت با یک باشگاه ببندد تا پس از جام جهانی که شاید پیشنهادات چشمگیری از باشگاه‌های دیگر به دستش برسد، تحت قرارداد یک باشگاه دیگر باشد. البته مذاکرات مدیر برنامه‌های این بازیکن با پانیونیوس به نتایج خوبی هم رسیده است. این باشگاه قبول کرده که قرارداد یک ساله با طارمی منعقد کند اما در قبال این قرارداد یک ساله حاضر نیست مبلغ یک میلیون یورو بابت رضایتنامه طارمی بپردازد.

از طرف دیگر باشگاه پرسپولیس هم حتی حاضر نیست یک یورو به مهدی طارمی تخفیف بدهد و قویا اعلام کرده فقط در صورت پرداخت یک میلیون یورو رضایت‌نامه مهدی طارمی را صادر می‌کند. برای همین منظور طی روزهای گذشته عبدالصمد ابراهیمی که وکالت مهدی طارمی در تهران را بر عهده دارد چندین بار به باشگاه پرسپولیس رفت و مذاکراتی را با علی‌اکبر طاهری انجام داد تا بلکه بتواند رضایت باشگاه پرسپولیس را بگیرد.

مذاکرات طرفین حتی به پیشنهاد پرداخت اقساطی مبلغ ترانسفر هم کشیده شد اما باز هم باشگاه پرسپولیس این پیشنهاد را نپذیرفت و اعلام کرد مبلغ درخواستی‌اش فقط باید به صورت نقد پرداخت شود. طی آخرین مذاکراتی که وکیل طارمی با باشگاه پرسپولیس انجام داد قرار بر این شد که ظرف ٤٨ ساعت پس از این مذاکره، تکلیف مهدی طارمی برای حضور در باشگاه پرسپولیس یا جدایی از این تیم مشخص شود. روز دوشنبه که بازیکنان و اعضای تیم فوتبال پرسپولیس برای صدور ویزای شینگن به سفارت آلمان رفتند، خیلی‌ها منتظر بودند تا ببینند مهدی طارمی همراه سایر بازیکنان به سفارت آلمان می‌رود یا خیر.

چرا که اگر او به سفارت آلمان می‌رفت مشخص می‌شد که قصد دارد در پرسپولیس بماند و حضورش در باشگاه‌ پانیونیوس رسما منتفی شده است. اما از آنجایی که ملی‌پوشان تیم فوتبال پرسپولیس یک ماه قبل برای حضور در اردوی اتریش ویزای شینگن دریافت کرده بودند دیگر نیاز به حضور در سفارت آلمان نداشتند و به همین خاطر طارمی هم به همراه سایر ملی‌پوشان پرسپولیس در محل سفارت ژرمن‌ها حضور نیافت تا باز هم حضور یا عدم حضورش در باشگاه پرسپولیس در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

محمدعلی ترکاشوند که این روزها وظیفه نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس را بر عهده دارد طی آخرین مصاحبه‌ای که انجام داد عنوان کرد حضور مهدی طارمی در باشگاه‌های اروپایی منتفی شده و او قطعا پیراهن پرسپولیس را در فصل هفدهم خواهد پوشید. شاید اظهارات این مسوول آنقدر موثق نباشد که بتوانیم به آن استناد کنیم چرا که ترکاشوند پیش از این هم درباره برخی مسائل اظهارنظرهایی داشته که بعدا تکذیب شده است. اتفاقات دیروز دفتر باشگاه و حضور طارمی نشان داد او نمی‌خواهد در پرسپولیس بماند.

اعضای تیم فوتبال پرسپولیس برای برگزاری اردوی آماده‌سازی خود روز چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف ترک می‌کنند. بر اساس اعلام سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اگر طارمی قصد دارد در پرسپولیس بماند باید در این اردو همراه سایرین به تمرین بپردازد. بنابراین اگر طارمی قصد دارد در پرسپولیس بماند باید تا روز چهارشنبه به تمرین‌های پرسپولیس برود و همراه این تیم به اوکراین سفر کند. بنابراین ظرف امروز باید منتظر روشن شدن تکلیف این بازیکن برای جدایی یا ماندن در تیم قرمزهای پایتخت باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید