تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای غزه با مصر

کدخبر: ۱۷۴۷۷۷
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه در مجلس ترحیمی که برای نظامیان کشته شده مصری در شهر غزه ترتیب داده شده بود، شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ده‌ها تن از شهروندان و شخصیت‌های ملی و اسلامی فلسطین در مجلس ترحیم نظامیان کشته شده مصری در حمله تروریستی روز جمعه به شهر رفح مصر واقع در استان شمال سینا شرکت کردند.

این مراسم در مرکز فرهنگی اقلیت مصری واقع در غرب شهر غزه ترتیب داده شد و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس هم در آن مشارکت کرد.

هنیه در این مراسم، حادثه کشته شدن نظامیان مصری در حمله تروریستی روز جمعه در استان شمال سینا را به ملت مصر تسلیت گفت.

وی اعلام کرد که جنبش حماس اقدامات و تدابیری را در مرزهای غزه با مصر جهت عدم نفوذ از مرزها اتخاذ کرده است.

هنیه عنوان داشت: نهادهای سیاسی و امنیتی برای پیگیری پیامدهای این جنایت نشست برگزار می‌کنند و ما برای آنکه غزه از هرگونه تجاوز امنیتی از هر طرف در امان باشد تدابیری را در مرزها اتخاذ خواهیم کرد.

در این مراسم، تعدادی از  رهبران حماس نیز هنیه را همراهی می‌کردند.

ارتش مصر روز جمعه از کشته و زخمی شدن ۲۶ نظامی این کشور و هلاکت بیش از ۴۰ تروریست در حمله مسلحانه به شهر رفح واقع در استان شمال سینا خبر داد. در این حمله بیش از ۴۰ تن از عناصر مسلح کشته و شش خودروی نظامی آنها منهدم شد و در مقابل، در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در یکی از پاسگاه‌های واقع در این منطقه، ۲۶ نظامی مصری کشته یا زخمی شدند.

منابع رسانه‌ای آمار کشته‌های نظامیان مصری را ۱۲ تن اعلام کردند و گفتند از جمله این کشته‌ها می‌توان به سرهنگ "احمد منسی" فرمانده گردان الصاعقه ۱۰۳ اشاره کرد و علاوه بر این، تعدادی از نظامیان مصری هم زخمی شده‌اند.

به دنبال این حادثه، جنبش حماس حمله جنایتکارانه به نظامیان مصری در صحرای سینا را که منجر به کشته و زخمی شدن ۲۶ نظامی مصری شد، محکوم کرد.

فوزی برهوم، سخنگوی حماس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد که این حمله اقدامی بزدلانه است که نه تنها سعی در ضربه زدن به امنیت و آرامش مصر را دارد، بلکه می‌خواهد به امنیت و آرامش کل جهان عرب ضربه بزند.

در همین راستا، جنبش‌های جهاد اسلامی و فتح  و جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم این حمله تروریستی را محکوم کرده و اعلام نمودند که این حوادث تنها به نفع دشمن صهیونیستی است که از تهدید امنیت و آرامش جهان عرب و اسلام بهره می‌برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید