کابینه دوازدهم / زمزمه ورود سیاستمدار «کهنه کار» اصولگرا به کابینه روحانی

کدخبر: ۱۷۴۹۷۸
در حالی که زمزمه هایی مبنی بر استفاده از محمدرضا باهنر در دولت دوم روحانی شنیده می شود، عضو ارشد جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید دارد اگر قرار باشد از ظرفیت باهنر در دولت روحانی استفاده شود شان او معاون اولی است نه نشستن بر صندلی وزارت.
کابینه دوازدهم / زمزمه ورود سیاستمدار «کهنه کار» اصولگرا به کابینه روحانی

محسن کوهکن، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در مورد احتمال استفاده روحانی از چهره های اصولگرا در کابینه دومش به خبرنگار نامه نیوز گفت: هر دولتی در دوره دومش یکسری ملاحظات را باید نسبت به دور اولش داشته باشد.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور وقتی در دوره دوم انتخاب می شود دغدغه رأی برای دور سوم را ندارد و باید حرکت کلان و کلی اش را به سمت و سوی کارامدی ببرد، اگر این را بپذیریم باید مبنای انتخاب افراد از گرایشات مختلف توانمندی و کارامدی شان باشد و اگر مبنا این کارامدی و توانمندی باشد ترکیب ٤٠ یا ٦٠شد یا هر ترکیب دیگری از جریانات سیاسی که در دولت باشد دیگر کسی نمی تواند اعتراض کند.

کوهکن ادامه داد: بدترین کاری که رئیس جمهور می تواند انجام دهد این است که وزرایش را همانند یک شرکت سهامی سهمیه بندی کند، من اصلا به این شیوه اعتقادی ندارم.

وی بیان کرد: اگر ما به فکر انقلاب و نظام هستیم باید انتخاب اعضای کابینه غیر از شرایط اولیه که تدین و انقلابی بودن است به سمت شرایطی چون استقلال و توانمندی افراد پیش برود که هم قدرت اداره و هم قدرت تعامل در هیات دولت را داشته باشند و جزیره ای وزارتخانه هایشان را اداره نکنند.

این نماینده اصولگرایی مجلس در مورد زمزمه های استفاده دولت از باهنر در یکی از وزارتخانه ها نیز گفت: قطعا و یقینا اگر آقای روحانی می خواهد از آقای باهنر استفاده کند شان وی معاون أولی است و در سطح وزیر نیست.

وی تاکید کرد: تفاوت آقای باهنر با بقیه افراد این است که نیازی نیست که شما جلسه ای بگذارید و اطلاعاتی در مورد برخی افراد کشور به وی بدهید چراکه چندین دوره در مجلس بوده است و لابی ها و ارتباطات خودش را دارد و کاملا مسلط است، در واقع آدم زرنگی است و کلاه سرش نمی رود و کاملا قدرت اداره مجموعه خودش را دارد.

عضو جبهه پیروان خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم همه گرایشات سیاسی را کنار بگذاریم و به ما بگویند بین آقای باهنر و جهانگیری فردی را به عنوان معاون اول انتخاب کنید قطعا به آقای باهنر نمره ١٨/٢٥و به آقای جهانگیری ١٥/٢٥می دهم.

وی گفت : البته این موضوع بستگی به آقای روحانی دارد و اینکه تا چه اندازه به فکر این باشد که درگیر مسائل سیاسی و افراد ضعیف نشود و بخواهد افراد توانمندی را انتخاب کند که مملکت را به خوبی برایش اداره کنند.

منبع: الف

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید