خداحافظی با یکی از خطرناک‌ترین نرم افزارهای جهان !

کدخبر: ۱۷۷۲۴۶
برنامه چندرسانه‌ای فلش شرکت ادوبی که از جمله پرکاربردترین برنامه‌های تحت وب است، به علت امنیت پایین تا سال 2020 بازنشسته می شود.به این ترتیب این پایانی بر یکی از محبوبترین و در عین حال خطرناک ترین نرم افزارهای جهان خواهد بود.
خداحافظی با یکی از خطرناک‌ترین نرم افزارهای جهان !

به گزارش جام‌جم آنلاین ، در سال 2010 بود که استیو جابز نرم افزار ادوبی فلش را از آیفونها خارج کرد. به باور جابز، این نرم افزار بسیار غیرایمن و مملو از کدگذاری بود. او همچنین اینگونه استدلال می کرد که ادوبی نرم افزاری است که منابع را تحت مخاطرات امنیتی قرار می دهد.

اکنون و با گذشت 6 سال از آن دوران به نظر می رسد آنچه که استیو جابز مطرح می کرده درست باشد زیرا شرکت ادوبی به این نتیجه رسیده است که نرم افزار ادوبی فلش را برای همیشه خاموش کند.

این شرکت به تازگی اعلام کرده که از این پس به روزرسانی و توزیع فلش پلیر را متوقف می کند و این بدان معناست که تا پایان سال 2020 باید با این نرم افزار خداحافظی کرد. ادوبی فلش یکی از محبوب ترین و در عین حال پرمخاطره ترین نرم افزارهای جهان محسوب می شود که مرگ آن تأثیر زیادی بر کاربران اینترنت در سراسر جهان می گذارد.

با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند از آنجاکه این نرم افرار حاوی باگها یا شکافهای امنیتی زیادی بوده است نباید از این خبر ناراحت شد. به باور آنها با خاموش شدن ادوبی فلش، دنیای وب ایمن تر، سریعتر و مطمئن تر خواهد شد.

گفته می شود دلیل اصلی که شرکت ادوبی را واداشته تا با این نرم افزار خداحافظی کند، کهنه شدن آن است.

ادوبی فلش که به اختصار به آن فلش هم گفته می شود نرم افزاری است که برای تولید انواع بازیهای دو بعدی، فیلم و برنامه های پویای اینترنتی به کار گرفته می شود.

این نرم افزار توسط شرکت مکرومدیا در دنیای وب راه اندازی شد که با خریده شدن مکرومدیا توسط ادوبی، از آن پس با علامت تجاری ادوبی معرفی می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید