تیم های لیگ برتری فوتبال ایران‌ بیشتر با چه روشی گل زدند؟

کدخبر: ۱۷۷۶۵۶
هم‌چنان تیم‌های لیگ برتر روی ضربات شروع مجدد و گرفتن خطا از حریفان نزدیک و درون محوطه جریمه حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.
تیم های لیگ برتری فوتبال ایران‌ بیشتر با چه روشی گل زدند؟

 با احتساب گل به خودی ذوب‌آهن تاثیر ضربات شروع مجدد در گل‌های هفته اول لیگ برتر 45درصد بوده. رقمی که حداقل 15درصد از رقم معمول بازی‌های اروپایی بیشتر است و این نقش حیاتی ضربات شروع مجدد و پنالتی‌‌ها در برنامه تیم‌های لیگ برتر در قیاس با هم‌تاهای اروپایی‌شان را نشان می‌دهد. تیم‌های لیگ برتری گل زدن از روی ضربات ایستگاهی را راحت‌ترین راه رسیدن به دروازه حریف می‌دانند.

 از این 9 گل، 5 گل روی پنالتی‌ها بوده. یعنی 25درصد گل‌های هفته اول. داوران جوان لیگ برتر 6 پنالتی در هفته اول گرفته‌اند که رقم بالایی برای 8 بازی است. البته 3 پنالتی از این 6 پنالتی در یک بازی اتفاق افتاده است. پنالتی‌هایی که کارشناسان داوری درباره آن‌ها صحبت کرده‌اند و البته تعدد آن‌ها می‌تواند ناشی از کم‌تجربگی داوران لیگ هم باشد.

55درصد گل‌های لیگ برتر هم در جریان بازی زده شد. سه گل روی سانترها و 7 شوت و یک گل به خودی. گل‌های هفته اول می‌تواند نشانه‌ای از پایان دوران سانتر در تیم‌های لیگ باشد. سانتر‌های پشت هم حالا جایشان را هم به ایجاد موقعیت شوت زدن پشت و درون محوطه هجده قدم داده‌اند. هفته اول اما برای نشان دادن تغییرات لیگ کافی نیست و باید دید روند کاهش تاثیرگذاری سانترها هم‌چنان طی می‌شود یا نه و تاکید همیشگی بر ضربات شروع مجدد همین‌طور ادامه می‌یابد یا این که این رقم کاهش پیدا می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید