هشدار در مورد جاسوسی از گوشی های هوشمند

کدخبر: ۱۷۸۱۲۷
کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند که شرکت BLU گوشی‌های هوشمندی روانه بازار کرده که جاسوس افزاری به طور پیش فرض بر روی آن نصب شده است.
هشدار در مورد جاسوسی از گوشی های هوشمند

این دومین بار است که جاسوس افزاری بر روی گوشی های تولیدی این شرکت شناسایی می شود. شناسایی جاسوس افزار بر روی گوشی های مذکور باعث شده تا آمازون فروش تمامی گوشی های تولیدی این شرکت را به حالت تعلیق درآورده و ممنوع کند.

در نوامبر گذشته مشخص شد گوشی های تولیدی BLU دارای یک برنامه موبایلی تولید شده توسط شرکت چینی Shanghai Adups Technology هستند و این برنامه داده های خصوصی کاربران را جمع آوری کرده و به یک سرور چینی منتقل می کند.

BLU این موضوع را تایید کرده و قول داده بود مشکل مذکور را حل کند. این شرکت قول داده بود دیگر هیچ برنامه ای بر روی تولیداتش به منظور جمع آوری اطلاعات خصوصی مشتریان نصب نشود.

اما حالا مشخص شده که این وعده عملی نشده است. BLU این بار در واکنش گفته که ادعاهای مذکور غیردقیق و فلط هستند و برخی روزنامه نگارانی که اطلاعات مذکور را منتشر کرده اند از آن عذرخواهی کرده اند. در عین حال کارشناسان امنیتی به مردم توصیه کرده اند تا زمان روشن شدن ابعاد این موضوع از خرید گوشی های تولیدی این شرکت خودداری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید