موضع رسمی وزارت خارجه در خصوص مذاکرت هسته ای مجدد با آمریکا

کدخبر: ۱۷۸۶۵۸
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران هرگز بازگشت به مذاکره در مورد برجام و مسایل هسته ای نخواهد داشت و هر آنچه لازم بود در مذاکرات قبلی بدست آمد.
موضع رسمی وزارت خارجه در خصوص مذاکرت هسته ای مجدد با آمریکا

به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسانه های آمریکایی به نقل مقامات کاخ سفید اعلام کردند قصد پیشنهاد بازدید از مراکز نظامی ایران را دارند و چنانچه ایران این پیشنهاد را قبول نکند او را ناقض برجام معرفی کنند موضع شما در این زمینه چیست، افزود: روند گذشته را با جدیت ادامه خواهیم داد و این از همان خواب هایی است که فکر می کنم تعبیرناشدنی است و آرزوهایی است که انجام نخواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: این یک طنز است و طنزپردازی در این زمینه مطلبی نوشته است.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از آزمایش موشکی ماهواره بر سیمرغ، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت که مشکلات ما با ایران همیشه از بی اعتمادی ناشی می شود، آیا دستگاه دیپلماسی ایران با آمریکا و سایر کشورها مذاکراتی می کند تا فضای بی اعتمادی از بین رود؟ گفت: بحث موشکی ایران داخلی، کاملا دفاعی و بازدارنده است و هیچ مغایرتی با قطعنامه 2231 ندارد.

وی اظهارکرد: بحث موشک و مسایل موشکی که آن ها مطرح می کنند و ادعایی که دارند با بحث اعتماد فاصله زیادی دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: بحث بی اعتمادی بین ما و آمریکا وجود داشته و بحث جدیدی نیست و ادامه دارد و اقدامات اخیر آمریکا این دیوار را بلندتر کرده است.

قاسمی ادامه داد: بحث موشکی ایران موضوع داخلی و کاملا یک بحث دفاعی و بازدارنده است و هیچ مغایرتی با قطعنامه 2231 ندارد و حرف بی ربط و ادعای بی جایی است که معمولا به دلیل بدخواهی آن ها نسبت به توان ایران به خصوص توان دفاعی مطرح می کنند. 

قاسمی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا هیات های شرکت کننده در مراسم تحلیف رییس جمهوری بجز دیدارهای عرفی گفت و گوهای جدی بین مقامات وزارت امور خارجه به خصوص درباره برجام داشته است، اظهار کرد : 105 کشور و 9 سازمان بین المللی در مراسم تحلیف حضور داشتند و تا بعداز ظهر روزگذشته حدود 135 تا 140 ملاقات حاشیه ای بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و مقامات شرکت کننده در مراسم تحلیف انجام شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید