کشتی جنگی متجاوزان به یمن در بندر المخاء هدف قرار گرفت

کدخبر: ۱۷۹۲۴۲
منابع یمنی از هدف قرار گرفتن کشتی جنگی متجاوزان به این کشور در بندر المخاء در استان تعز خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، نیروی دریایی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک کشتی جنگی متجاوزان ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها را در بندر المخا در استان تعز هدف قرار دادند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن در ۲۹ جولای گذشته نیز یک کشتی جنگی امارات را در سواحل المخاء هدف قرار داده بودند.

در ۲۴ جولای گذشته نیز یک کشتی جنگی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها هدف قرار دادند.

شایان ذکر است که اخیرا العالم در گزارشی اعلام کرد که نیروی دریایی یمن با پشتیبانی نیروهای ارتش و دفاع ساحلی توانسته است توان نظامی خود را افزایش دهد و در مقابل تجاوزگری های ائتلاف سعودی بایستد به طوری که بیش از بیست و پنج ناو جنگی را هدف قرار داده و در عین حال، توان و آمادگی های دفاعی خود را بیش از پیش افزایش دهد.

در این گزارش آمده است: هدف قرار دادن ناوهای جنگی کشورهای ائتلاف سعودی - که به آبهای بین المللی یمن تجاوز کرده اند - آسان شده زیرا توان نظامی ارتش یمن افزایش یافته است. ناو اماراتی که نیروی دفاع ساحلی یمن در نزدیکی سواحل المخا هدف قرار داد اولین ناوی نبود که منهدم شد بلکه در دو سال و شش ماه گذشته که از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن می گذرد، این نیرو توانسته است بیش از بیست و پنج ناو و کشتی و قایق جنگی  ائتلاف سعودی را هدف قرار دهد که از جمله بارزترین آنها می توان به ناو جنگی امارات با نام سویفت و ناوچه سعودی مدینه اشاره کرد.

«عزیز راشد» سخنگوی رسمی ارتش یمن خاطرنشان کرد: این ناوهای جنگی از مزدوران و تروریستها در سواحل غربی حمایت می کرد. خدا را شکر می کنیم که با آمادگی کامل و با کمک یگان مهندسی نظامی که آمادگی کامل در عملیات دریایی دارد این ناوها منهدم شدند.

در ادامه گزارش گفته شده است: با پیشرفتهای بی سابقه نیروی دریایی یمن، خنثی نمودن هر نوع عملیات و پیشروی نظامی نیروهای متجاوز برای نیروی دریایی یمن بسیار آسان شده است، به ویژه اینکه نیروی دریایی، توان جنگی خود را با در اختیار داشتن انواع موشکهایی که قادر است هر گونه تجاوزی را در آبهای بین المللی هدف قرار دهد افزایش داده است.

سرتیپ جمیل المصری از افسران ارتش یمن نیز در این زمینه گفت: یگان موشکی ارتش یمن توانست قدرت نظامی و تسلیحاتی یمن را افزایش دهد و سلاح یمن را پیشرفته سازد. از این رو به سلاح مهندسان در ارتش یمن مشهور شده است زیرا اکثر موشکهای یمنی پیشرفته سازی شده است. این موشکها در سواحل یمن و حتی در عمق خاک سعودی نیز استفاده می شود.

در پایان گزارش آمده است: ضربات بی سابقه ای که اخیرا نیروهای متجاوز را هدف قرار داده است نشان دهنده آمادگی بالای سرویس اطلاعاتی نیروی دریایی یمن است زیرا توانسته است اهداف خود را به خوبی رصد کند و با دقت هر چه تمام تر آن را هدف قرار دهد. این آمادگی ها تاثیر خود را بر جنگ ساحلی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به ویژه نیروی دریایی گذاشته است. از این رو نیروی دریایی بار دیگر به متجاوزان هشدار داد که از آبهای بین المللی به عنوان پایگاهی برای هدف قرار دادن سواحل غربی یمن استفاده نکنند

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید