پرداخت غرامت ناچیز به باشگاه های فوتبال ایرانی؟

۲۰۰ هزار دلار برای 4 باشگاه فوتبال ایران!

کدخبر: ۱۷۹۷۰۱
جزئیات دیگری از پرونده مناقشه میزبانی باشگاه‌های ایرانی و عربستانی فاش شد.
۲۰۰ هزار دلار برای 4 باشگاه فوتبال ایران!

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه دوم دادگاه عالی حکمیت ورزش CAS در تاریخ 22 تیرماه گذشته به منظور میانجیگری بین کشورهای ایران و عربستان و با حضور نمایندگان فدراسیون‌های فوتبال دو کشور و وکلای آنها برگزار شد. در این جلسه مقامات ایرانی به همراه وکیل سوئیسی نسبت به این موضوع که باید پرداخت غرامت هزینه تحمیل شده به باشگاه‌های ایرانی بابت تصمیمی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عمل آمده، تأکید کردند و گویا یکی از مفاد مورد توافق نیز همین موضوع بوده است که در نهایت به داده شدن فرصتی در این مورد از سوی CAS به AFC منجر می‌شود.

در جلسه اول این موضوع به صورت الزام‌آوری برای کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین شده بود اما با توجه به اینکه این اتفاق تا زمان جلسه دوم رخ نداد، CAS فرصت نهایی را برای پرداخت غرامت به تیم‌های ایرانی مشخص و به AFC ابلاغ کرد. بر همین اساس دادگاه عالی حکمیت ورزش به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت داد تا قبل از آغاز فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا (فصل 2018) غرامت باشگاه‌های ایرانی را پرداخت کند که در همین راستا هزینه‌ها جهت دریافت غرامت، پس از برآورد نهایی از سوی باشگاه‌های ایرانی به AFC برای پرداخت به این کنفدراسیون ابلاغ خواهد شد.

در این بین برآوردهای اولیه از سوی باشگاه‌های ایرانی نیز انجام شده و رقم حدود 200 هزار دلار(حدود700 میلیون تومان) درمجموع 5 میزبانی بابت 2 میزبانی پرسپولیس و یک میزبانی تیم‌های استقلال، ذوب‌آهن و استقلال خوزستان تعیین و صورت‌حساب‌های مربوطه برای پرداخت ضرر و زیان باشگاه‌های ایرانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

نکته قابل توجه اینکه این غرامت فقط مربوط به فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا بوده و خبری از پرداخت ضرر و زیان‌های سال 2016 به باشگاه‌های ایرانی در دستور کار نیست تا بدین ترتیب برخلاف آنچه که از پیروزی ایران در این پرونده نام برده شده بود، مجموعه تصمیمات گرفته شده نشان دهد در این پرونده خیلی هم برتری به سود باشگاه‌های ایرانی نبوده است!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید