اگر مرتب جوش می‌زنید این مطلب را بخوانید

کدخبر: ۱۷۹۸۶۸
پزشکان درباره از بین بردن جوش‌ها می‌گویند: اگر محصولی فایده‌ای برایتان ندارد آن را فراموش کنید و به جای آن از رژیم‌های مراقبت پوستی استفاده کنید که می‌تواند باعث از بین بردن جوش‌ها و ریشه‌ی آن شود.

الو دکتر؛ جوش‌های صورت ممکن است خیلی سخت و زمخت باشند٬ اما همیشه راهی برای به از بین بردن آنها وجود دارد. پزشکان در این باره می‌گویند: اگر محصولی فایده‌ای برایتان ندارد٬ آن را فراموش کنید و به جای آن از رژیم‌های مراقبت پوستی استفاده کنید که می‌تواند باعث از بین بردن جوش‌ها و ریشه‌ی آن شود. در اینجا به نکاتی درباره‌ی جوش‌ها اشاره می‌کنیم:

کارهایی که باید انجام دهید:

-داشتن برنامه و انجام مرتب و مستمر آن

با استفاده‌ی منظم از رژیم خوراکی٬ می‌توانید در یک بازه‌ی شش تا هشت هفته‌ای نتایج آن را ببینید. اگر مدام صورتتان جوش می‌زند٬ سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی پنج درصد پروکسید بنزویل بوده و می‌توانند باکتری‌های مسبب جوش را بکشند.

-زمانی که سعی می‌کنید از بروز جوش‌های جدیدی پیشگیری کنید٬ آنها را تمیز و ضدعفونی کنید.

-سعی کنید از محصولی بسیار قوی استفاده کنید که حاوی مواد سولفوری ضد باکتری و ضد التهاب و کمی اسید میوه‌ها است که می‌تواند ریشه‌ی اصلی جوش‌ها را از بین برده و التهاب و قرمزی پوست را کم کند.

-از یک کرم ضد عفونی کننده‌ی جوش برای مالیدن صورت استفاده کنید.

این کار باعث می‌شود تا به نتایج ایده‌آلتان زودتر دست یافته و پوستتان سریع‌تر تمیز شود.

کارهایی که نباید انجام دهید:

-از محصولاتی استفاده نکنید که حاوی مواد معطر هستند.

وقتی محصولی بوی خاصی دارد حتما برایتان جالب خواهد بود٬ اما ممکن است در برخی موارد این مسئله باعث آسیب به پوستان شود. اگر می‌خواهید جوش‌هایتان از بین برود٬ ترجیحا سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که حاوی مواد معطر نیستند.

-از برنزه کردن و حمام آفتاب گرفتن خودداری کنید.

باوری غلطی در این زمینه وجود دارد که می‌گوید پرتوهای خورشید می‌توانند باعث از بین رفتن جوش‌ها شوند. حقیقت این است که تماس با پرتو فرابنفش تنها باعث تضعیف بافت‌های پوستی و آسیب آن می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید