مخالف وزیر پیشنهادی کشور: چرا مدیران شما نمایندگان مجلس را پایین‌تر میدانند /حصار نکشید

کدخبر: ۱۸۰۱۲۶
زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه نیز در قامت مخالف وزیر پیشنهادی کشور، گفت: این مخالفت نه براساس برخی بداخلاقی ها و از باب سنگ اندازی بلکه بر پایه عهد خود با ملت برای اصلاح ساختار است. اهمیت وزارت کشور در سیاست داخلی و توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرآنلاین اهم اظهارات این نماینده مخالف را در ادامه بخوانید:

*هدف روشن شدن و شفاف سازی و هیچ قصدی برای تضعیف دولت محترم ندارم. آقای رحمانی فضلی در دولت یازدهم آقای روحانی شما را با رویکرد توسعه محور به کار دعوت کردند. شما در این حوزه چقدر شایسته کار کردید؟ انتظار ما از شما به عنوان وزیر این است که به جای اینکه تمام هم و غمتان رضایت همکاراتان شوند بدانید واقعیتی به نام مجلس وجود دارد. اگر نقدی می کنیم بر حسب وظیفه نمایندگی است. البته بگویم با برخی از رفتارها شأن نمایندگان کم و زیاد نخواهد شد،‌آنهایی که حصار میان مجموعه دولت و ملت می کشند آنها استان ها از ظرفیت نمایندگان محروم می کنند.

*مثلا اگر در برنامه بودجه 30 درصد اعتبارات بنیادین را افزایش نمی دادیم که کار استاندارها نمایشی می شد. وزن مجلس را اندازه دولت بدانید و نگذارید مدیران شما مجلس را پایین تر بدانند. یک مثال بزنم آیا می دانید استاندار شما در مدت زمانی که از شما حکم گرفته است یک جلسه مردمی نگذاشته است؟

*الان چند میلیون بیگانه غیرمجاز در کشور داریم؟ البته که اجرا در دست دولت است و من آمار دقیقی برای ساماندهی ندارم. آیا این موضوع دغدغه شما بوده است؟

*هر چند انتظار مجلس و مردم از روحانی معرفی حداقل یک وزیر زن بود و انتظار ما هنوز پابرجا است و آخرین فرصت هم وزیر علوم است اما متاسفانه میزان استفاده شما از خدمات بانوان، درست نبود است. باید تاکید کنید که حداقل در ادارات کل و بخشداری ها از بانوان استفاده کنند.

*اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر چه تاثیری داشته است؟ گزارش هایی به من ارسال شده است که به استناد آنها بگویم،‌اقدامات کارآمد نبوده است و دوست دارم توضیح شما با توجه به بودجه ای که گذاشته بودند،‌بدانیم. همانطور که رهبری در ابلاغ قانون موادمخدر نگرانی خود را اعلام کردند،‌ نشان میدهند چقدر این موضوع برای ایشان مورد توجه است اما در مورد مبارزه با موارد مخدر عزم جدی پیدا نکردیم و نوعی بی اعتمادی در بین مردم ایجاد شده است.به ما گزارش شده است نگرانی دائمی در مورد ستاد مبارزه با مواد مخدر کوتاهی هایی داشته است و سالانه در کشور 4 هزار نفر،‌قربانی مواد مخدر می شوند.

*آیا حضور غیرقانونی و همزمان شما در دو پست دولتی ، وزارت کشور و دبیر ستاد تقویت کننده این مشکلات نبوده است. شما خودتان به وزارت کشور چه نمره ای در این حوزه می دهید؟ هزینه های وزارت کشور در این حوزه، خرج مواردی شده است که نباید می شده! چرا برای فرهنگ سازی از پتانسیل رسانه کمک نگرفتید؟ چرا تاکتیک ها را در این حوزه عوض نکردید؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید