اقدامات کمیته امداد زیر ذربین بهارستانی ها!

کدخبر: ۱۸۱۲۷۰
سه نماینده مجلس شورای اسلامی پس از ارایه گزارش پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از اقدامات و دستاوردهای این نهاد در زمینه ارتقای ظرفیت های اشتغالزایی و توانمندی زنان سرپرست خانوار و مشکلات اقشار نیازمند و آسیب پذیر دیدگاه های خود را در این خصوص مطرح کردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار پارلمانی ایرنا، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ارایه خدمات از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در خارج از کشور با داخل کشور متفاوت است که باید مورد توجه قرار بگیرد که چرا آن خدماتی که در خارج ارایه می شود در داخل ارایه نمی شود.

سیده حمیده زرآبادی افزود: ماموریت اصلی کمیته امداد بر پایه توانمندسازی افراد و جذب مشارکت مردمی است اما این دو ماموریت هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بحث 10 درصد خروجی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) که سالانه باید توانمند شوند، هنوز محقق نشده و مشاهده می کنیم که بسیاری از خیریه ها در جذب مشارکت مردمی بسیار موفق تر عمل می کنند و باید الگوی کمیته امداد مورد بازنگری قرار گیرد.

زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) کارهای حمایتی است و این نهاد نقشی در فقرزدایی از چهره کشور نداشته است و تنها کمک حمایتی ارایه می دهد.

** باید فرهنگ نیکوکاری در جامعه نهادینه شود

اصغر مسعودی نماینده نی ریز در مجلس نیز در این زمینه گفت: افتخار نیست بگوییم آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد افزایش یافته است و باید تلاش کرد تا فرهنگ نیکوکاری در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه کمک به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد نباید باعث تحقیر آنان باشد، اظهارکرد: کسانی که از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد حمایت می کنند و اشتغال آنان مدنظر است باید از معافیت های مالیاتی برخوردار شوند.

**استمرار کمک کمیته امداد به افراد تحت پوشش به صلاح نیست

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس نیز در این زمینه گفت: اولویت اصلی و مهم ترین موضوع کمیته امداد امام خمینی(ره) مساله اشتغال افراد تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه اقدامات مجلس همواره در حمایت از کمیته امداد بوده است، افزود: مجلس در جهت افزایش اعتبارات اشتغال این اعتبارات را از هزار میلیارد تومان در سال 1395 به سه هزار و 100 میلیارد تومان در سال جاری افزایش داد که این افزایش بار مسوولیت کمیته امداد را برای کمک به حوزه فعالیت بخش اشتغال کشور بیشتر می کند.

وی ادامه داد: مصوبه مجلس در بحث افزایش منابع برای اشتغال در کشور به ویژه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری و محروم باعث شده ظرفیت برای کمیته امداد ایجاد شود و انتظار ما این است که این نهاد به عنوان یکی از سازمان ها که در حوزه اشتغال نقش ایفا می کند به جذب منابع اقدام کند و قرار است 30 درصد از منابع در اختیار کمیته امداد قرار گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: استمرار کمک کمیته امداد به افراد تحت پوشش به صلاح کشور نیست و باید افراد تحت پوشش این نهاد از لحاظ توانمندسازی به نحو جلو بروند که خروجی کار اثرگذار باشد.

پورابراهیمی افزود: مشاهده می شود که کمیته امداد با فاصله زمانی کوتاه پس از ارایه وام های اشتغال مستمری افراد تحت پوشش را قطع می کند که این موضوع به صلاح کشور نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید