هشدار سونی در مورد گوشی های موبایلش

کدخبر: ۱۸۱۷۴۱
کمپانی سونی از دو موبایل پرچمدار دیگر یعنی اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت رونمایی کرد.
هشدار سونی در مورد گوشی های موبایلش

 این دو تلفن هوشمند به مانند بیشتر همقطاران ژاپنی خود از استاندارد IP68 در خصوص مقاومت در برابر نفوذ آب به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری برخوردار هستند. با این وجود سونی تاکید دارد که نباید این دو گجت را به طور کامل به زیر آب فرو برد.

مطلب فوق به صورت یک پانویس در صفحه اختصاصی معرفی اکسپریا XZ1 و XZ1 کامپکت در وبسایت رسمی سونی درج شده. در این مطلب آمده که این دو موبایل هوشمند در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم هستند. بنابراین در صورتی که به طور اتفاقی در زیر باران قرار بگیرند یا قصد شستن آنها را داشته باشید، مشکلی برای آنها به وجود نخواهد آمد.

در ادامه اما تاکید شده که کاربر به هیچ وجه نباید گجت خود را به طور کامل زیر آب ببرید یا آن را در معرض آب دریا، آب شور، آب کلر دار و نوشیدنی ها قرار دهید. در صورت بروز مشکل در چنین مواردی دستگاه شامل گارانتی نخواهد شد.

در انتها نیز تاکید شده که درگاه USB در اکسپریا XZ1 فاقد پوشش است، بنابراین در صورت خیس شدن کاربر می بایست پیش از استفاده آن را کاملاً خشک نماید.

از گفته های بالا چنین می توان نتیجه گرفت که گرچه در صورت خیس شدن اتفاقی دو موبایل مورد بحث آسیبی به آنها نمی رسد، اما بهتر است کاربران هرگز قابلیت های ضد آب این گجت ها را مورد آزمایش قرار ندهند.

در این میان ذکر دو نکته خالی از لطف نیست. اول آن که کمپانی سونی در خصوص سایر موبایل های هوشمند ضد آبش نیز چنین تذکراتی را به کاربران خود داده و می دهد، بنابراین این مورد منحصر به دو موبایل جدیدش نیست.

نکته دوم آن که دیگر تولید کننده های موبایل های ضد آب همچون سامسونگ و ال جی چنین هشدارهایی را به کاربران خود نمی دهند. دو کمپانی کره ای حتی تاکید دارند که استفاده از موبایل های ضد آب آنها تا عمق 1.5 متری زیر آب به مدت 30 دقیقه بلامانع خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید