هواپیماهای روسی بازی اسرائیل را بهم ریختند!

کدخبر: ۱۸۱۸۱۲
هشدارها و تهدیدهای پی در پی مسئولان اسرائیل در روزهای اخیر، در مورد نقشه های ایران برای تبدیل سوریه به یک پایگاه نظامی برای جنگ علیه اسرائیل، بر تشنج موجود در خاورمیانه افزوده است.

به گزارش انتخاب، صدى البلد چاپ مصر نوشت:بنابرادعای نتانیاهو، تهران قصد دارد در سوریه و لبنان کارخانه های تولید موشک تاسیس کند. مسئولان اسرائیلی بر این عقیده هستند که ایران تلاش می کند از طریق نیروهای ویژه خود واقعیت جدیدی را در مورد اسرائیل رقم بزند و این کار از طریق ایجاد پایگاههای دریایی و زمینی در سوریه صورت می گیرد.

همچنین برخی رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که نتانیاهو در دیدار با پوتین تهدید کرده است در صورتی که گسترش نفوذ ایران در سوریه مهار نشود، کاخهای اسد را بمباران می کنند.

این تهدیدها همزمان شد با گزارش پایگاه اسرائیلی«دبکا» در مورد انتشار هواپیماهای جدید و پشرفته روسیه طراز«ای-50» در پایگاه نظامی حمیمیم در سوریه، که در تعیین اهداف بسیاردقیق عمل می کنند. براساس این گزارش، فرستادن هواپیماهای جدید روسیه به سوریه، با هدف یکی کردن منظومه های دفاع هوایی روسی و سوری در سوریه از طریق مرکز عملیات مشترک در پایگاه حمیمیم انجام شده است.

«دبکا» یکی شدن دو منظومه دفاع هوایی بین سوریه و روسیه را باعث دشوار شدن ماموریت نیروهای هوایی اسرائیل در سوریه دانست؛ چرا که در این حالت، مرکز مشترکی وجود دارد که به شکلی سریعتر و دقیقتر و از طریق یکی کردن بیانیه های اطلاعاتی عمل می کند.

دبکا همچنین تاکید کرد که این مساله بدون شک رهبری نظامی هوایی در اسرائیل را سرگردان کرده و عملیات نیروهای زمینی اسرائیل نیز در این شرایط آسان نخواهد بود.

پایگاه صهیونیستی در ادامه افزود شکایت اسرائیل منحصر به نقش ایران و شبه نظامیان آن در سوریه نمی شود و مسئولان اسرائیلی بر این عقیده اند که نیروهای سازمان ملل حاضر در جنوب لبنان که مأمور جدا کردن مرزهای اسرائیل و حزب الله هستند، وظیفه شان را به درستی انجام نمی دهند و حزب الله همچنان در حال انبارسازی سلاح و موشک در این منطقه است.

طبق تحلیلی که بی بی سی منتشر کرده است، اختلافات بین تهران و تل اویو تنها کلامی نبوده و رنگ بین المللی به خود گرفته، به نحوی که نتانیاهو در گفتگو با روزنامه نگاران اسرائیلی اعلام کرده است:«ایران همانطور که بواسطه حزب الله بر لبنان مستولی شد، اکنون تلاش می کند این تجربه را با استفاده از هزاران نیروی مسلح شیعه حاضر در سوریه تکرار کند».

نگرانی های نتانیاهو در این باره باعث شد که مذاکراتی جداگانه را با روسیه و آمریکا انجام داده.

این نشریه مصری در پایان نوشت: علت اصلی آشفتگی اسرائیل، افزایش نفود تهران در سوریه همزمان با تغییرات میدانی در مورد نابودی داعش است که در پی آن سیطره ایران در منطقه وسیعتر می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید